رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

کانون اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش قطعا معلمان هستند‌

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد؛ گفت معلم مهم‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش بوده و تربیت که یک امر انسانی است در وهله نخست توسط معلمان انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۲۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش قطعا معلمان هستند‌

حجت‌الاسلام علی لطیفی ‌در آیین بزرگداشت مقام معلم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و معلمان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمان را با هیچ مقام و جایگاه دیگری نمی‌توان تغییر داد.

لطیفی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به موضوع اهمیت نیروی انسانی اشاره کرده و عنوان داشتند که مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن کشور بوده که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد؛ اضافه کرد: معلم مهم‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش بوده و تربیت که یک امر انسانی است در وهله نخست توسط معلمان انجام می‌شود.

لطیفی با اشاره به ناکافی بودن کتاب یا مدرسه بدون وجود معلم دغدغه‌مند ادامه داد: تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور فقط با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه محقق نمی‌شود بلکه مهم‌ترین عنصر تاثیرگذار در این حوزه، تلاش معلمان باانگیزه و بانشاطی است که دانش‌آموزانی با هویت و دانشمند تربیت می‌کنند.

‌لطیفی با تاکید بر اینکه نقطه و کانون اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش قطعا معلمان هستند، افزود: امیدواریم با اعتلا و رشد معلمان سرزمین ایران اسلامی روز به روز شاهد تعالی آموزش و پرورش کشور باشیم و بتوانیم دانش‌آموزانی را تربیت دهیم که آینده این کشور را درخشان‌تر از گذشته ترسیم کنند.

وی گفت: دستیابی به قله‌های پیشرفت و سربلندی با کسانی که امروز در کلاس‌های درس هستند مقدور و میسر خواهد شد و این دانش‌آموزان هم‌اکنون با تلاش شما معلمان در حال رشد و شکوفایی برای تحقق اهداف کشور هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار