پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم:

معلم با نقش‌آفرینی هدفمند آرمان‌های متعالی کشور را محقق می‌سازد

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز طی صدور پیامی فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم را به جامعه فرهنگیان استان تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم با نقش‌آفرینی هدفمند آرمان‌های متعالی کشور را محقق می‌سازد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

معلمان گنجینه غنی فرهنگ و عزت سرزمین عزیزمان حیات پربرکت شان را همواره بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی  و برای شناساندن بهتر خدا، مکتب و دین اسلام به دیگران به کار بسته اند.

انسان سخت کوشی که  با خردورزی فاخر و نقش‌آفرینی هدفمند در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز، خاستگاهی اثرگذار و منطقی برای تحقق آرمان‌های متعالی کشور دارند.

معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) « معلمی را شغل انبیا » توصیف کرده اند که انسان های شایسته ای که بر صدر اندیشه و سرمایه‌های اجتماعی هستند و  با دانایی و توانایی، عشق، اخلاق و خلاقیت نقش‌های زیبایی از تعالی و کمال جویی را ترسیم می‌کنند.

عشق، ایثار و تعهد و تحول گرایی، عناصر جدایی‌ناپذیر و ارزش‌آفرین معلمان ماست و در شرایط خاص و بحرانی در جامعه، همین معلمان عزیز در مقدم‌ترین خطوط اعتماد و اطمینان مشفقانه و دلسوزانه از جان و مال خود مایه میگذارند.

به راستی که الگو و اسوه قشر فرهنگی جامعه ما آیت الله شهید دکتر مطهری (رضوان الله) است که با درک نیازهای واقعی جامعه و اصالت و بی پیرایگی آثار خود توانست در روشنگری نحله های مختلف فکری به ویژه معلمان ودانشگاهیان در مسیر مبارزه با ظلم و استبداد ستمشاهی نقش مهمی ایفا نماید.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش معلمان گرامی، فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت مقام شامخ معلم را به تمامی فرهنگیان گرامی تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه عزیزان کامیابی، تندرستی و بهروزی و عزتمندی مسألت می‌نمایم.

امید است در پرتو الطاف الهی و با بهره‌مندی از منویات حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله‌العالی) با همدلی و همفکری با روحیه جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی حماسه‌ای دیگر بیافرینیم و شاهد شکوفایی فرزندان و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحول و پیشرفت همه‌جانبه‌ نظام تعلیم و تربیت اسلامی در آماده سازی نسل برای نقش آفرینی در مسیر نظام اسلامی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار