معاون پرورشی آموزش و پرورش نطنز: جای خالی درس آسیب های اجتماعی در مدارس احساس می شود

نطنز (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش نطنز خاطر گفت : معضل بیکاری ، عدم آشنایی دانش آموزان با خطرات فضای مجازی ، نبود مشاورین کافی در مدارس و اختلافات خانوادگی بیشترین ضربه را به دانش آموزان و جامعه زده است.

کد مطلب: ۸۲۳۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی آموزش و پرورش نطنز: جای خالی درس آسیب های اجتماعی در مدارس احساس می شود

سیدرضا حسینی گفت : با توجه به اینکه بیشتر آسیب ها به طرف دانش آموزان و قشر نوجوان و جوان است لزوم درس آسیب های اجتماعی در مدارس بیشتر احساس می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش نطنز خاطر نشان نمود: معضل بیکاری ، عدم آشنایی دانش اموزان با خطرات فضای مجازی ، نبود مشاورین کافی در مدارس و اختلافات خانوادگی بیشترین ضربه را به دانش اموزان و جامعه زده است.

وی در ادامه از نفوذ گروه های انحرافی در سطح جامعه هشدار داد و افزود: با وجود این گروه ها و تبلیغات محیطی آنها در سطح جامعه خطرات زیادی در آموزش و پرورش احساس می شود.

در ادامه حسینی عنوان نمود: مدارس کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستند تا با اجرای طرح‌های مراقبتی ، مدرسه را قطب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کنیم .

وی در توضیح اینکه در مدارس درسی به اسم آسیب های اجتماعی تدریس نمی شود و جای آن خالی است، بیان کرد: ما درسی به اسم آسیب های اجتماعی که متخصصان آن را آموزش بدهند نداریم. آموزش و پرورش تعدادی از مشاوران را مجدد آموزش داده است تا در مدارس به درخواست خود مدارس کارگاه های آسیب را برای والدین و دانش آموزان برپا کند. قطعا جای خالی چنین درسی به صورت رسمی در میان کتب آموزشی خالی است. حتی درس مهارت های زندگی هم در مدارس اختیاری است.

وی در پایان از همه دستگاه های دولتی جهت ریشه کن نمودن آسیب های اجتماعی درخواست همکاری و همیاری آموزش و پرورش را نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار