طرح حسینیه سیار «اشک وصال» در قم اجرا می‌شود

قم(پانا)-مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم عنوان کرد طرح حسینیه سیار اشک وصال همزمان با ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در قم برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۶۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح حسینیه سیار «اشک وصال» در قم اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری قم، «ابوالقاسم مقیمی» مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم اظهار داشت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بر اساس سنت همه‌ساله خود همپای شهروندان و همراه و دوشادوش آنها برنامه‌های متنوعی با عنوان طرح اشک وصال با مشارکت دیگر نهادهای استانی جهت بزرگداشت ایام حزن و اندوه ماه محرم در سطح شهر به اجرا می‌گذارد.

وی ادامه داد: وجه نام‌گذاری این طرح برگرفته از حدیث‌هایی است که در فضیلت گریه بر مصائب امام حسین(ع) وارد شده‌است که در یکی از این حدیث‌ها از امام باقر(ع) می‌فرمایند هر مومنی که برای کشته شدن امام حسین (ع) اشک بریزد تا بر گونه‌اش جاری شود، خداوند او را در غرفه‌های بهشتی جای می‌دهد که مدتی طولانی در آنها ساکن باشد.

مقیمی اضافه کرد: همه این موارد نشان دهنده این مطلب است که نزدیکترین راه وصل به‌معبود گریه بر حضرت سید الشهداست.

مدیرعامل فرهنگی شهرداری قم بخشی از برنامه‌های اجرایی این طرح را مورد اشاره قرار داد و گفت: ویژه برنامه حسینیه سیار اشک وصال که شامل برگزاری برنامه‌هایی نظیر مداحی، ذکر مصیبت، برگزاری تعزیه در جوار مساجد است، با همکاری کارگروه محراب مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

وی افزود: برنامه کاروان ایثار نیز با برپایی مجالس روضه در جوار منازل خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.
مقیمی تاکید کرد: مشاور و گروه‌های امر به‌معروف و نهی از منکر نیز در بوستان‌های شهری در این ایام به‌ویژه در دهه نخست محرم که مصادف با دهه امر به‌معروف و نهی از منکر است، با همکاری گروه‌های جهادی استقرار دارند.

وی پایبندی به‌شیوه نامه‌های بهداشتی را اولویت برنامه‌های ماه محرم دانست و گفت: برنامه‌های این طرح با رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل فرهنگی شهرداری قم بیان کرد: برپایی نمایشگاه امر به‌معروف و نهی از منکر شامل عکس نوشته، وصیت‌نامه شهیدان استان، با موضوع نماز و امر به‌معروف و نهی از منکر در دهه اول محرم نیز از مجموعه اقدام‌های این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار