درباره زرده ‌تخم مرغ بیشتر بدانید

تهران (پانا) -  زرده‌ تخم مرغ منبع اصلی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و چربی و کلسترول زیادی هم دارد. یک تخم مرغ بزرگ حدود 63 درصد از کلسترول مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۷۸۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
درباره زرده ‌تخم مرغ بیشتر بدانید

به‌گزارش خراسان، (مصرف روزانه کلسترول را محدود به کمتر از 300 میلی‌گرم کنید.)اگر دچار بیماری قلبی هستید یا در معرض آن قرار دارید، برای میزان مجاز مصرف کلسترول روزانه‌ با پزشک مشورت کنید.

مقایسه سفیده و زرده تخم مرغ
خوردن تنها سفیده‌ تخم مرغ در مقایسه با خوردن تخم مرغ کامل، کم کالری‌تر است و پروتئین بیشتری دارد، اما زرده‌ آن حاوی مواد مغذی و معدنی بسیار مهمی است. سفیده کمی بیشتر پروتئین دارد. سفیده‌ تخم مرغ، بدون چربی و کم کالری است.

مواد مغذی تخم مرغ
یک تخم مرغ متوسط حدود 78 کالری، 5 گرم چربی، کمتر از یک گرم کربوهیدرات و 6 گرم پروتئین داردو 13 نوع ماده‌ مغذی و معدنی دارد. بیشتر ریزمغذی‌های تخم مرغ در زرده‌ آن وجود دارد. زرده‌ تخم مرغ تقریباً 250 میلی‌گرم کولین دارد.(کولین، ویتامینی ضروری برای متابولیسم سلول‌ها، انتقال لیپیدها در سراسر بدن و ساختن فرا رسان‌های عصبی است. میزان توصیه شده‌ نیاز بدن به کولین برای خانم‌ها 425 میلی‌گرم و برای آقایان 550 میلی‌گرم در روز است.)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار