خیر خوزستانی به عنوان سفیر عدالت آموزشی منصوب شد 

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر خبر داد که براساس حکمی، خیر خوزستانی به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی و سفیر عدالت آموزشی منصوب شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
خیر خوزستانی به عنوان سفیر عدالت آموزشی منصوب شد 

محمدرضا سیفی در این باره گفت: نهضت نصیب آموزشی که بر اساس منویات مقام معظم رهبری راه اندازی شده است 64 منطقه آموزشی کشور را مورد توجه قرار داد و در اولین گام شناسایی مشکلات آموزشی این مناطق را انجام دادیم.

سیفی افزود: به طور مثال در خراسان رضوی دو منطقه صالح آباد و زواره مناطق لازم التوجه تشخیص داده شده اند که برای کیفیت بخشی به امر یادگیری مبلغ 3میلیارد و 700 میلیون ریال به این دو منطقه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با کمک سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور دویست میلیارد ریال برای اجرای این طرح در مرحله نخست تخصیص می یابد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر افزود: در نهضت نصیب آموزشی مناطق بر اساس شاخص های چندگانه بررسی شده و مهمترین مشکلات آنان احصا می شود و با کمک فرمانداران، بخشداران و مسولین محلی بخشی از این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی گفت: در این طرح به کیفیت آموزشی توجه شده است و توانمند سازی نیروی انسانی همزمان انجام می گیرد و به گونه ای نیست که کار متوقف تا یک مرحله مانند توانمندسازی نیروها انجام گیرد بلکه در حین اجرا این کار نیز صورت می گیرد.

سیفی عنوان کرد: مشکلات احصا شده بر اساس بوم، فرهنگ، جغرافیا و شرایط اقتصادی هر منطقه متفاوت است، مسلما مشکلات آموزشی استان البرز با استان خراسان رضوی فرق می کند در استان البرز مهاجر پذیر بودن یکی از مشکلات آموزشی این استان است اما در دو منطقه شناسایی استان خراسان رضوی، کمبود دانش آموز مشکلی است که احصا شده است.

همچنین در فرمانداری شهر زاوه حکم سفیر عدالت آموزشی خیر راهبر آموزشی و تربیتی خوزستانی اسدی نیز داده شد که بر اساس این حکم این خیر خوزستانی به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی و سفیر عدالت آموزشی منصوب شد.

همچنین در مراسم رونمایی از طرح نهضت نصیب آموزشی که به برکت امام رضا علیه السلام از استان خراسان رضوی شروع شد، چهل دستگاه گوشی موبایل به دانش آموزان محروم این دو منطقه اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار