در گفت‌وگو با پانا

صدراعظم نوری خبر داد: شناسایی 7300 ساختمان مشابه پلاسکو در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از شناسایی 7300 ساختمان ناایمن در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به آخرین وضعیت ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن در پایتخت گفت: در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن، قرار شد ساختمان‌ها و ابنیه خطرآفرین و مشابه پلاسکو شناسایی و بر اساس دستورالعمل موجود اخطارهای لازم به مالکان و ذی‌نفعان داده شود که در این میان 10 پاساژ ناایمن در منطقه 11 و 12 هم اخطار گرفتند که 3پاساژ به دلیل بی توجهی به اخطارها پلمپ شدند .

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد: مابقی پاساژها دستورالعمل ایمن‌سازی را دریافت و اقدامات خود را آغاز کرده‌اند و فعالیت آن‌ها ادامه دارد، منتهی چون ایمن سازی ابعاد مختلف دارد این عملیات زمان‌بر است تا همه نکات رعایت شود و سازمان آتش نشانی برای آن‌ها تاییدیه صادر کند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تأکید کرد: چنانچه مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌ها و پاساژهای ناایمن از دستورالعمل ایمن‌سازی تمکین نکنند، ساختمان آن‌ها نیز تعطیل می‌شود. در این راستا از 7300 ساختمانی که به عنوان ساختمان ناایمن شناسایی شده‌ اولویت‌بندی صورت گرفته است که بر اساسا الویت بندی‌ها موظفند اقدام به ایمن‌سازی اماکن کنند. ناایمنی برخی از ساختمان‌ها و پاساژها در سطح پر خطر، بسیار پر خطر و متوسط تعریف شده است. قرار شد با توجه به شاخص‌ها و با توجه به ارزیابی ریسک اولویت‌بندی صورت بگیرد و بر اساس آن با هماهنگی مرجع قضائی اخطار داده شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص گزارش کمیته ایمنی شورا درباره ایمنی ساختمان‌ها نیز گفت: قرار است کمیته ایمنی شورا درزمان دیگری گزارش ایمنی ساختمان‌ها و آخرین وضعیت ساختمان‌ها را ارائه دهد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار