در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

هشدار درباره ساختمان‌های مشابه پلاسکو/مسئولان به وظایفشان عمل نکردند

عضو مجمع نمایندگان تهران با اعلام اینکه گزارش کمیسیون عمران درباره حادثه ساختمان پلاسکو گزارش جدیدی نبود، گفت: اقدامات شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان برای ساماندهی و تعیین تکلیف وضعیت مالکان این ساختمان نسبی بوده و کافی نیست.

کد مطلب: ۶۶۰۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره حادثه ساختمان پلاسکو اظهارداشت: در گزارش کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو به شرح وقوع و همچنین عوامل حادثه، مسئولیت ها و وظایف قانونی پرداخته شده و در پایان پیشنهاداتی برای تصویب احکام قانونی در راستای جلوگیری از تکرار این حوادث مطرح شده است.

در رابطه با حادثه پلاسکو قرار بر این بود که سه مجموعه گزارش تهیه کنند. گزارش اخیر کمیسیون عمران مجلس درباره ساختمان پلاسکو تکمیل شده گزارش سازمان مدیریت بحران بود و نکته قابل توجه و جدیدی در این گزارش نبود.در واقع همان گزارش قبلی مدیریت بحران بود، منتهی نقش سازمان مدیریت بحران در این گزارش منعکس شده است.

وی درباره نقش سازمان مدیریت بحران در گزارش پلاسکو گفت: در این گزارش به نقش ساختاری سازمان مدیریت بحران اشاره شده چرا که سازمان مدیریت بحران در بحران های ملی و حوادث منطقه ای وارد می شوند و در همه استان ها نیز واحد سازمانی دارند اما در شهر تهران مدیریت بحران بر عهده شهرداری تهران است و سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور در بحران های داخل تهران دخیل نیستند و با توجه به این موضوع فقط گزارش اجمالی از سوی رئیس سازمان مدیریت بحران ارائه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت پیشگیری در حوادث اظهارداشت: گزارش هایی که از حادثه ساختمان پلاسکو ارائه شد به طور قطع در سرعت بخشی به مدیریت حوادث این چنینی تأثیر دارد. در حال حاضر بسیاری از ساختمان های تهران مشابه پلاسکو و حتی ناایمن تر هستند که حتما باید توسط مالک و شهرداری تهران مورد توجه قرار بگیرد.

این عضو مجمع نمایندگان تهران همچنین درباره ساماندهی وضعیت مالکان ساختمان تخریب شده پلاسکو نیز گفت: روزی که گزارش کمیسیون پلاسکو ارائه شد، نمایندگان به صورت جداگانه نسبت به ساماندهی وضعیت مالکان این ساختمان تذکر دادند البته شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان که مالک ساختمان است نسبت به ساماندهی نسبی وضعیت مالکان اقداماتی انجام داده اند که کافی نیست و بخش قابل توجهی از مالکان هنوز تعیین تکلیف نشده اند که باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار