در گفتگو با پانا مطرح شد

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش قزوین خبر داد: شیوع چاقی بین دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی

قزوین (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان قزوین از اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان در 15 مدرسه پسرانه استان خبر داد و گفت: یک چهارم دانش آموزان دچار چاقی هستند.

کد مطلب: ۹۷۳۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش قزوین خبر داد:  شیوع چاقی بین دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی

عین اله صادقی در گفتگو با خبرنگار پانا قزوین، با اشاره پایلوت شدن قزوین در اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان برای دستیابی به وزن مطلوب، اظهار داشت: متأسفانه به دلیل توسعه امکانات رفاهی و شیوه‌های نوین زندگی شاهد کم تحرکی بین دانش آموزان هستیم و همین امر لزوم توجه به کنترل وزن دانش آموزان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: سرگرمی های مجازی و استفاده دانش آموزان از تلفن های همراه سبب کم تحرکی دانش آموزان شده است به طوری که طبق آمارها از هر چهار دانش آموز، یک نفر دچار چاقی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان قزوین از اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان در 15 مدرسه پسرانه استان خبر داد و گفت: ما پروژه مداخله در کنترل وزن دانش آموزان را در 15 مدرسه پسرانه استان اجرا می کنیم و در این طرح دانش آموزان به سمت سرگرمی های پرتحرک سوق پیدا می کنند و یک برنامه غذایی برای آن ها تهیه می شود.

صادقی ادامه داد: از این 15 مدرسه، پنج مدرسه متوسطه اول، پنج مدرسه متوسطه دوم و پنج مدرسه در مقطع ابتدایی است و در این طرح همه دانش آموزان مورد ارزیابی و غربالگری قرار می گیرند.

این مسئول با بیان اینکه شیوع چاقی در بین دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی بیشتر است، اضافه کرد: به همین دلیل در اجرای طرح کنترل وزن دانش آموزان ما سه مدرسه را به مدارس غیرانتفاعی اختصاص دادیم و مدرسه آینده سازان در مقطع ابتدایی، مدرسه متفکران در مقطع متوسطه اول و مدرسه دانشمند در مقطع متوسطه دوم در شمول این طرح هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش ‌و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دانش آموزانی که دچار چاقی هستند در این 15 مدرسه شناسایی می شوند و شش ماه تحت پوشش ما قرار می گیرند. هم برای دانش آموزان و هم برای اولیای آنها کلاس های توجیهی برگزار خواهد شد و دانش آموزان میثاق نامه ای را امضا می کنند که در آن قول می دهند هر روز 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند، ورزش کنند و از خوردن غذاهای فست فودی و پیتزا خودداری نمایند.

صادقی افزود: این میثاق نامه در 11 بند موارد متفاوتی را برای کنترل وزن دانش آموزان بیان کرده است تا آنها این موارد را رعایت کنند تا به وزن مطلوب خود دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار