لباس‌ها را داخل خانه خشک نکنید

تهران (پانا) - این روزها یکی از مشکلات به ظاهر ساده ولی مهم زندگی در خانه‌های آپارتمانی، در دسترس نبودن نور خورشید برای خشک کردن لباس‌های شسته ‌شده است و همواره توصیه می‌شود که «لباس ها را داخل خانه خشک نکنید» نتایج تحقیقاتی که به تازگی سازمان سلامت عمومی انگلستان (PHE)  انجام داده است، نشان می دهد آلودگی‌های داخل خانه می‌تواند منجر به آسیب‌های ریوی جدی و بیماری آسم شود و سلامت افراد خانه به‌خصوص زنان باردار، کودکان، افراد مسن  و بیمارانی که بیشترین زمان خود را در خانه سپری می‌کنند به خطر اندازد. معمولا مردم از آلودگی‌های درون خانه اطلاعات زیادی ندارند.

کد مطلب: ۹۵۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
لباس‌ها را داخل خانه خشک نکنید

به‌گزارش خراسان، آلودگی‌های خانگی می‌تواند بر اثر پخت و پز، رطوبت در خانه بعد از استحمام افراد، سیگار کشیدن و استفاده از شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های شیمیایی و... باشد. یکی از مهم‌ترین توصیه‌های این سازمان برای کاهش آلودگی هوای داخل خانه، باز گذاشتن پنجره‌ها موقع پخت و پز و خشک کردن لباس‌ها، استفاده از هود قوی و نصب تهویه مناسب در حمام است.

پهن‌کردن لباس‌های خیس در خانه باعث افزایش رطوبت هوا می‌شود و محیط را آماده تکثیر هر چه بیشتر حشرات موذی می‌کند و فرصتی است برای رشد نوعی قارچ که می‌تواند، باعث بروز عفونت‌های ریوی در افراد با سیستم ایمنی ضعیف شود و تنفس را برای مبتلایان به آسم سخت‌تر کند حتی لباس‌هایی که روی شوفاژ خشک می‌شوند، می‌توانند سطح رطوبت را داخل خانه تا 30 درصد افزایش‌دهند.

محققان به مردم توصیه می‌کنند لباس‌های شسته شده را تا حد امکان در خارج از خانه یا در خشک‌کن خشک کنند و در شرایطی که مجبور به خشک کردن آن‌ها در خانه هستند تا جایی‌که ممکن است لباس‌ها را در یک فضای خالی که به دور از اتاق خواب یا اتاق نشیمن است و در آفتابی‌ترین قسمت خانه و جایی‌که هوای بیشتری در جریان است، خشک کنند تا دست‌کم از فایده گرمای آفتاب استفاده شود.

اگر در یک ساختمان قدیمی زندگی می‌کنید که رطوبت زیادی دارد، یک دستگاه رطوبت‌گیر، هم شما را از رطوبت خانه نجات می‌دهد و هم لباس‌های خیس شما زودتر خشک می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار