معاون امور بانوان و خانواده مجمع ملی جوانان:

آموزش و پرورش از ارکان اصلی تربیت نوجوانان است

قم(پانا)- معاون امور بانوان و خانواده امور نوجوانان و دانشآموزی مجمع ملی جوانان گفت آموزش و پرورش از ارکان اصلی تربیت نسل جدید و نوجوان در جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش از ارکان اصلی تربیت نوجوانان است

هانیه کنگرانی فراهانی، معاون امور بانوان و خانواده امور نوجوانان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان در گفتگو با خبرنگار پانا با اشاره به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: «شروع مدارس به معنی شروع فصل جدیدی از زندگی هر دانش آموز هست.
فصلی که سر آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش مطالب و حرفه ای نوین است.»

وی افزود: «اولیه ترین نیاز یادگیری آرامش هست، آرامشی که پیش نیاز تمامی کارهاست و در مدارس ما منشا آن از تعطیلات تابستانه است.»

کنگرانی با طرح چند سوال در مورد زمینه های آرامش عنوان کرد: «باید دید اوقات فراغت دانش آموزان ما در سه ماهه تعطیلات چگونه گذشت؟ آیا ذهن دانش آموزان آرامش و استراحت لازم را داشته؟ آیا اساسا برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه ای داریم؟ امروزه استفاده بی رویه از بازی های رایانه ای چقدر باعث ایجاد ترافیک های مغزی و خشونت و ناهنجاری ها شده است؟تمامی این پرسش ها، پاسخ و نظریه هایی دارد که میتوان هر ساله به بهبود روحیه کودکان و نوجوانان برای شروع سال تحصیلی کمک کرد و باعث پیشرفت کیفیت آموزشی شد.»

وی در ادامه با اشاره به وظایف آموزش و پرورش در قبال دانش‌آموزان افزود: «آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی جامعه در تربیت نسل نوجوان است و این تربیت، بدون وقفه در تمام طول سال حتی تابستان هم ادامه دارد.»

معاون امور بانوان و خانواده امور نوجوانان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان اظهار کرد: «برگزاری کلاس های تابستانه در مدارس که فارغ از آموزش کتب درسی بوده و نیز مهارت آموزی و استفاده بهینه از اوقات فراغت باشد. مسابقات ورزشی، برگزاری کلاس های هنری و فرهنگی، ترویج کتاب خوب خواندن، فعال کردن قوه تخیل و شناسایی استعداد همه اینها جزو مسائل زیربنایی تربیت محسوب می شود.»

وی تاکید کرد: «ما باید هر روزه به فکر ارتقا و پیشرفت سیستم آموزشی باشیم. اصلاح و ابداع راه های آموزشی و پرورشی باعث پیشرفت جامعه نیز میشود زیرا امروزه در سرتاسر جهان شاهد ارتقا و به روزرسانی شدن هر چیزی هستیم و چه بسا درباره سیستم آموزشی بفکر تغییر و ارتقا نباشیم.»

رییس سابق مجلس دانش آموزی دختران استان قم گفت: «برای تبدیل جامعه ای دانش آموزی به جامعه ای مطلوب ابتدا باید به تربیت کنندگان آنان یعنی معلمین و کادر مدارس توجه لازم را داشت. افرادی لایق و باسواد و تحصیل کرده در زمینه ای که تدریس می کنند.»

وی تاکید کرد: «امروزه مدارس ما نیاز بسیاری به متخصصان مربوط به کتاب های درسی دارند تا در تمامی ابعاد جامعه افرادی باسواد و لایق قرار بگیرند. نسل دانش آموز ما همان نسل جوان و مدیر و مسئول وکارمند و هنرمند و کاسب و کارگر ما هستند که هریک از وظایف از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا تربیت کنندگان دانش آموزان هم باید حتما تحصیل کرده باشند.ما نیاز بسیاری به اساتید ماهر هنر و ورزش و روانشناس و سواد رسانه ای داریم زیرا هریک از رشته ها هم علاقه مندان و هم اساتید خوبی دارند»

معاون امور بانوان و خانواده امور نوجوانان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان در خصوص اهمیت این قشر برای کشور تصریح کرد: «در باره اهمیت این قشر میتوان به پیشرفت های جهان توسط جوان ها و مخصوصا جوانان ایرانی در سراسر جهان و تمامی زمینه های ورزشی، هوا فضا،هنری،پزشکی،تکنولوژی و ... توجه کرد.»

دانش آموزخبرنگار: سمیرا مرادیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار