طرح عطر انتظار در مدارس اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در مورد برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشایی مدارس، از برنامه‌ریزی این اداره‌کل از مدت‌ها قبل برای شروع مهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۴۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح عطر انتظار در مدارس اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در این برنامه با بیان اینکه اقامه نماز در مدارس از جمله موضوعات است، گفت: برپایی نماز جماعت در مدارس یک فرآیند ترکیبی از آموزش، تبلیغ و ترویج است و در این امر همکاری اولیا و نهادهای تربیتی را مطالبه می‌کنیم.

باقری با اشاره به وجود حدود ۱۲۰ هزار مدرسه در کشور، افزود: حدود ۷۰ هزار مدرسه در آستانه بازگشایی مدارس غبارروبی می‌شود؛ همچنین در شرف ساماندهی امام جماعت مدارس هستیم که تعداد آن‌ها در سال گذشته حدود ۵۷ هزار نفر بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در مورد فعالیت‌های عترت نیز بیان کرد: با توجه به همزمانی شروع مهر ماه با نهم ربیع الاول، سال مهدوی را پیش‌رو خواهیم داشت و طرح عطر انتظار با کمک دانش‌آموزان و راهبری مدیران و مربیان پرورشی مدارس اجرایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: مدرسینی که در بنیاد مهدی موعود تربیت شده‌اند به کمک مدارس خواهند آمد و به شبهات دانش‌آموزان درباره مهدویت پاسخ خواهند داد. همچنین سال گذشته برای اولین‌بار مسابقات گفتمان مهدوی در مدارس راه‌اندازی شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برای امسال نیز با قوت بیشتر پیگیری خواهد شد.

باقری در مورد دارالقرآن‌ها و فعالیت‌های قرآنی یادآور شد: حدود ۸۰ هزار دارالقرآن در سطح کشور وجود دارد و با وجود آنکه در اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت دارند در شهریور، مراکز را برای دانش‌آموزان متقاضی برای فراگیری سطوح پیشرفته قرآن آماده می‌کنند و پس از شروع مهر ثبت‌نام از دانش‌آموزان آغاز و از ۱۵ مهر ماه برای این دانش‌آموزان کلاس‌ها آغاز می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: امسال معاونت پرورشی، طرح جامع پرورشی فراگیر را به مدیران مدارس ارائه داده که در این طرح برخلاف سال‌های گذشته که فعالیت‌ها به تناسب سن دانش‌آموز طراحی می‌شد، ۵ هدف و وظیفه تربیتی مشخص را برای مدیران قائل شده‌ایم. خردورزی، امید، ایمان، نشاط و هویت ۵ وظیفه تربیتی است که ذیل هر وظیفه یک فعالیت اولویت‌دار و واجب تعریف شده است و مدیر می‌تواند فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی را بر اساس نیاز دانش‌آموزان برای آن وظیفه انجام دهد و این فعالیت‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار