وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛
فعالیت تشکیلاتی موقعیت خوب یادگیری برای دانشآموزان است و منجر به رشد میشود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش معتقد است فعالیت تشکیلاتی اثری تصاعدی دارد و منجر به فراگیری آموزشهایی میشود که در کلاس درس وجود ندارد در نتیجه دانشآموز در یک موقعیت یادگیری خوب رشد میکند.
رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه اجلاسیه دوم کنگره چهاردهم اتحادیه انجمنهای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه ربیعالاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانشآموز اظهار کرد: تنوع موقعیتهای یادگیری یکی از مواردی است که مورد تاکید سند تحول بنیادین است و باید بیش از گذشته به این موقعیتها بپردازیم.
وی افزود: در رابطه با موقعیتهای یادگیری ۴ موقعیت وجود دارد؛ موقعیت اول مستقیم است که کتاب درسی و معلم که کتاب را درس میدهد آن را تشکیل میدهند. موقعیت دوم موقعیت غیر مستقیم است که بازهم کلاس درس و مواردی که معلم خارج از کتاب درسی به دانشاموزآن یاد میدهد، آن را تشکیل میدهند. در این روش عمق یادگیری بیشتر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو موقعیت اول در تمامی مدارس وجود دارد، عنوان کرد: موقعیتهای بعدی موقعیتهای رسمی و غیررسمی هستند که موقعیت رسمی شامل آن دسته از دروسی میشود که بار تعلیم و تربیت را بر دوش میکشند، همچنین فعالیتهایی که مربیان پرورشی انجام میدهند را نیز شامل میشود.
وی ادامه داد: اما موقعیت غیر رسمی آن چیزی است که در تشکلها انجام میشود، فعالیتهایی که بخش مهمی از یادگیری دانشآموز را شامل و موجب میشود تا دانشآموز با بهرهگیری از محیط، تجربههای فراوانی را کسب کند. کار تشکیلاتی اثری تصاعدی دارد و منجر به فراگیری آموزشهایی میشود که در کلاس درس وجود ندارد، در نتیجه دانشآموز در یک موقعیت یادگیری خوب رشد میکند.
ارسال دیدگاه