کتاب «گمشده‌ای که پیدا بود» رونمایی شد

لطیفی: تفحص کتاب شهدا تذکری برای بیدار شدن از غفلت دنیا است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، تفحص کتاب شهدا با عنوان «گمشده‌ای که بیدار بود» را تذکر و تلنگری برای بیدار شدن از غفلت دنیا دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «گمشده‌ای که پیدا بود» رونمایی شد

حجت‌الاسلام علی لطیفی در آیین رونمایی از کتاب تفحص‌شده «گمشده‌ای که پیدا بود» که با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان در معراج الشهدا برگزار شد با اشاره به مطلبی از شهیدمطهری اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند وقتی سوتی به صدا درمی‌آید اگر صدای سوت، ممتد شود بعد از مدتی دیگر آن را نمی‌شنوید چون صدای سوت، تکراری می‌شود.

وی در تشریح این موضوع خاطرنشان کرد: نور خداوند به‌گونه‌ای تمام جهان هستی را پُر کرده که انسان از وجود نور و حقیقت او غافل می‌شود.

حجت‌الاسلام لطیفی با بیان اینکه برای خروج از این جهان غفلت نیازمند اشارات، تذکرات و تلنگرهایی هستیم، افزود: این رویداد (کتابی که تفحص شده)، یک رویداد بدون تدبیر و حساب و کتاب نبوده و قرار بوده در دوره‌ای از تاریخ اتفاق بیفتد تا گروهی از انسان‌ها از این غفلت، بیدار شوند و متذکر شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ابراز کرد: امیدوارم همه ما از این تذکر، بهره‌مند شده و این توفیق را داشته باشیم که به خون مطهر شهدا و امام شهدا متوسل شده و هر آنچه تکلیف ما در این دوره حیات است را بتوانیم انجام دهیم.

کتاب تفحص‌شده، پیامی از طرف شهدا برای ما است

سردار سعیدی از مسئولان معراج الشهدا نیز با بیان اینکه از این کتاب به عنوان هدیه الهی می‌توان تعبیر کرد، گفت: در شلمچه و در حین کاوش ابدان مطهر شهدا کتابی پیدا می‌شود که بی‌حکمت نیست و یک نشانه است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب، پیامی از طرف شهدا برای ما است که در میدان نبرد شلمچه به شهادت رسیده‌اند و این کتاب امروز به دست ما رسیده است.

سردار سعیدی اظهار کرد: پیامی که کتاب دارد این است که شهید را حاضر، ناظر، امین، مورد اعتماد، آگاه و بینا معرفی می‌کند. شهدا کسانی هستند که مُردن را دشمن به آن‌ها تحمیل نکرده بلکه خودشان با آگاهی و بینش این مسیر را انتخاب کرده‌اند و به همین دلیل به افراد آگاه، امید می‌دهند.

وی با بیان اینکه تمام جنبه‌های اصول دین در این‌ کتاب وجود دارد، افزود: پیام دیگر کتاب، پاسداشت حرمت پدر و مادر است و جنبه عمیق اخلاقی دارد. ضمن اینکه اشاراتی به ولایت، شان و منزلت امامت و جریان آدمیت دارد و این کتاب، وصیت و سفارشی از جانب شهدای شلمچه است که باید آن را قدر بدانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار