پسر طلایی تکواندو ایران در گفت‌وگو با پانا:

‌آموزش‌و‌پرورش گنجینه‌‌‌ای از ‌نخبگان ‌ورزشی ‌‌است

استعدادهای برتر ورزشی شناسایی و حمایت شوند/ من به صید طلای المپیک می‌اندیشم‌

تهران (پانا) - دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا گفت‌ آموزش و پرورش گنجینه‌ای از نخبگان برای تقویت زیربنای ورزش قهرمانی کشور است و باید این نخبگان از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی شناسایی، حمایت و در مسیر حرفه‌ای ورزش قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۴۰۴۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
‌آموزش‌و‌پرورش گنجینه‌‌‌ای از ‌نخبگان ‌ورزشی ‌‌است

دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا در بیروت برگزار شد و ایران بر جایگاه سومی این پیکارها تکیه زد. به بهانه این افتخار‌آفرینی با امیر‌محمد رحمانی‌راد پسر طلایی تکواندو ایران در این رقابت‌ها، به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید.

پانا - در آغاز گفت‌وگو برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان و دانش‌آموزان مخاطب خبرگزاری پانا یک بیوگرافی از خودتان بفرمایید؟

رحمانی‌راد: بنده امیر‌محمد رحمانی‌راد هستم، دانش‌آموز هنرستان شهید شیرودی ناحیه ۱ کرمان.

علاقه‌مند‌ به تکواندو از کودکی

پانا - ورزش حرفه‌ای را از چه سالی شروع کردید و چه چیزی باعث شد که به تکواندو گرایش پیدا کنید؟

رحمانی‌راد : بنده از کودکی به تکواندو علاقه داشتم و در مسابقات مختلف استانی و قهرمانی کشور توانستم با شکست رقبا توانمندی خود را نشان دهم و در مسیر حرفه‌ای ورزش قرار بگیرم.

نمایندگان چین و کره حریفان قدری بودند

پانا - چه مسیری را برای تصاحب «دوبوک» تیم ملی طی کردید و چه ارزیابی از سطح مسابقات قهرمانی آسیا دارید؟

رحمانی‌راد: بنده قبل از این‌که به اردوی تیم ملی دعوت شوم در مسابقات قهرمانی کشور توانستم مقام اول را به دست بیاورم و با کسب عنوان قهرمانی و جلب نظر کادر فنی به اردو‌نشینان تیم ملی تکواندو نوجوانان ملحق شدم.

بنده در دسته 78+ در مسابقات قهرمانی آسیا توانستم با شکست حریفانی از چین و کره جنوبی به طلای این پیکارها دست پیدا کنم.

نمایندگان چین و کره حریفان قدری بودند و در مجموع این رقابت‌ها از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود و همه برای تصاحب مدال به رقابت پرداختند.

خود را برای دستیابی به دوبوک تیم ملی آماده می‌کنم

پانا - به‌عنوان پسر طلایی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا روند تمرینات و آماده‌سازی شما چگونه دنبال می‌شود و چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟

رحمانی‌راد: بنده هم‌اکنون تمرینات خود را در کرمان دنبال می‌کنم، در شرایط مطلوب آمادگی جسمانی و روحی قرار دارم.

منتظر اعلام زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان از سوی فدراسیون هستیم و خود را برای حضوری مقتدر در این رقابت‌ها برای دستیابی به دوبوک تیم ملی آماده می‌کنم.

با آمادگی کامل در انتخابی تیم ملی شرکت می‌کنم

پانا - چه مسابقات مهمی را در آینده پیش رو دارید؟

رحمانی‌راد : مسابقات جهانی تکواندو بزرگسالان را در پیش داریم و برای حضور در اردوی تیم ملی نظر کادر فنی را باید جلب کنیم، حضور در این پیکارها افتخار هر نوجوان و جوان ورزشکار است و بنده هم با این هدف در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت خواهم کرد.

فدراسیون امکانات لازم را در اختیار تیم‌های پایه تکواندو قرار می‌دهد

پانا - حمایت‌های فدراسیون از تیم‌های پایه را چطور می‌بینید؟

رحمانی‌راد: فدراسیون امکانات لازم را در اختیار تیم‌های پایه تکواندو همانند تیم ملی بزرگسالان قرار می‌دهد و در اردوهای تیم ملی قبل از شروع مسابقات آسیایی کمبودی به لحاظ امکانات و فضای تمرین نداشتیم.

فدراسیون در حد توان امکانات خوبی را در اختیار تیم‌های ملی قرار داده است و کمبودی به لحاظ امکانات نداریم.

با ظرفیت غنی آموزش و پرورش آشنا هستم

پانا - چه نگاهی به ظرفیت آموزش‌و‌پرورش برای ترسیم آینده روشن برای ورزش قهرمانی کشور دارید؟

رحمانی‌زاد: بنده خودم یک دانش‌آموز هستم و در باشگاه مس کرمان عضویت دارم و از طرفی به عنوان یک دانش‌آموز با ظرفیت غنی آموزش و پرورش در بحث معرفی نخبگان آینده ورزش کشور در رشته‌های مختلف آشنا هستم.

آموزش و پرورش گنجینه‌ای از نخبگان برای تقویت زیربنای ورزش قهرمانی کشور است و باید این نخبگان از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های ورزشی شناسایی حمایت و در مسیر حرفه‌ای ورزش قرار بگیرند.

به صید طلای المپیک می‌اندیشم

پانا - چه هدفی را برای خود در پیکارهای بین‌المللی مهم آینده ترسیم کردید؟

رحمانی‌زاد: بنده هم همانند هر ورزشکار دیگری که در مسیر حرفه‌ای ورزش تلاش می‌کند مدال طلای جهان و المپیک را هدف‌گیری کردم و به صید طلای المپیک می‌اندیشم.

انتظار ما از مدیریت ورزش کشور تقویت زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور است

پانا - کلام آخر:

رحمانی‌راد: انتظار ما از مدیریت ورزش کشور تقویت زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور است تا نوجوانان و جوانان ما بتوانند در بستری مناسب ظرفیت‌های خود را نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار