شاعر ملی و برگزیده کشوری:

نیاز امروز جامعه، آگاه شدن و آگاهی بخشیدن است

سمنان (پانا) - شاعر ملی و برگزیده کشوری ضمن اینکه از سن ۹ سالگی و به دلیلی علاقه پدر شعر و شاعری را از خواندن یک شعر از مجله شروع کرده است. سال ۱۳۸۹ رسما وارد عرضه شعر شده و دو سال بعد از دانشگاه بروجرد فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
نیاز امروز جامعه، آگاه شدن و آگاهی بخشیدن است

مجتبی خرسندی در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به اینکه شعر همانند چشمه ای از بهشت است تصریح کرد: با توجه به روایاتی که خواندم در بهشت چشمه آب وجود دارد که از شدت زلالی و گوارایی هر چه از آن می‌نوشید تشنه تر میشوبد و به نظر بنده شعر همان چشمه است.

وی ضمن اشاره به اینکه نیاز اصلی کشور آگاه شدن و آگاهی دادن توسط شعر است عنوان کرد: نیاز امروز جامعه ما "آگاه‌شدن" است. ما باید آگاه بشویم و به دیگران هم آگاهی بدهیم تا جامعه پیشرفت کند. و مهم‌ترین موضوع هم آگاه شدن مردم از معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

شاعر ملی و برگزیده کشوری ضمن اشاره به اهمیت اشعار آیینی اظهار داشت: شعر آیینی که به باور بزرگان تنها عرصه‌ای‌ست که برگرفته از سرچشمه‌های حقیقی‌ست و شاعر می‌داند که در این عرصه جای ذره‌ای اهمال نیست و باید بهترین‌ها را برای برترین‌های عالم خلقت بنویسد. اما عرصه‌ی شعر آیینی برگرفته از راستی‌ها و درستی‌هاست و این مورد اگرچه کار شاعر را سخت می‌کند، اما به مدد روح‌القدس شیرین و گواراست.

خرسندی در پایان ضمن اینکه دنیای شعر و شاعری هم مثل بقیه هنر ها و مهارت ها برای ورود و پیشرفت نیاز به تلاش بسیار زیاد دارد اضافه کرد:. برای هر کدام از عناوین و رتبه هایی که بدست اورده ام زحمات زیادی کشیده شده است و گاه شکست های بسیاری خورده ام اما دست از تلاش برنداشته ام و قوی تر ادامه داده ام.

دانش آموز خبرنگار: طاها یزدانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار