معاون پرورشی و تربیتی بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

تربیت نیروهای انسانی توانمند، امری ضروری برای تعالی دانش‌آموزان است

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، تربیت نیروهای انسانی توانمند را امری ضروری برای تعالی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروهای انسانی توانمند، امری ضروری برای تعالی دانش‌آموزان است

مجتبی نقی‌زاده، معاون پرورشی و تربیتی بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، ضمن اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت نسل آینده در کشور، همیشه دغدغه این را داشته است که نیروهای انسانی با توانمندی، علم روز، دانش و آگاهی برای این امر بسیار ارزشمند و مقدس تربیت کند. معلم و دانش آموز دو رکن مهم و اساسی آموزش و پرورش هستند. معلم برای موفقیت در کار خود نه تنها باید تلاش کند تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسد و به نیازهای آنان پی ببرد، بلکه باید خود را نیز بشناسد و از نیازها و آرزوهای خود آگاه باشد و ضمن پیدا کردن نقاط ضعف خود در صدد رفع و بهبود آنها برآید.»

وی سخنان خود در خصوص برگزاری دوره‌های توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی اظهار کرد: «هر ساله مبنا بر این بوده است که برای نیروهای مدارس در سطح کشور دوره‌هایی برگزار شود و در این دوره‌ها سطح دانش و سطح مهارت نیروهای پرورشی و تربیتی را بالا ببریم و امسال نیز شاهد برگزاری دوره‌های سپهر دانش و معرفت در سطح کشور هستیم. همکاران ما به عنوان معاونین پرورشی و مربیان امور پرورشی، باید دانش‌آموزان را به نحو صحیح تغذیه کنند. تغذیه روح، اذکار روحانی است. هرگز روح بدون غذا نخواهد بود و هرگز روح را نمی توان فریب داد.»

نقی‌زاده ضمن اشاره به هدف برگزاری دوره‌های سپهر دانش و معرفت ادامه داد: «این دوره‌ها که با عنوان سپهر دانش و معرفت شناخته می‌شوند، به بررسی و آموزش موضوعات مختلف اعم از مسائل معرفتی و مخاطب شناسی می‌پردازیم تا بتوانیم سطح دانش و آگاهی مربیان و معاونان پرورشی را نسبت به نسل جدید افزایش دهیم. مخاطب شناسی و روش‌های مهارت‌های ارتباطی، چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر نسل نوجوان، مهارت‌های برگزاری جلسات گفتمان دینی و پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی، شناخت و تحلیل و مدیریت مصارف فرهنگی کودکان و نوجوانان در عصر حاضر، شیوه‌ها و روش‌های جذب کودکان و نوجوانان به نماز و انس با قرآن، آشنایی با بازی‌های پرورشی و فعالیت‌های اردویی همه بخشی از مباحث مطرح شده هستند.»

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، در خصوص نحوه انتخاب موضوعات دوره‌های سپهر دانش و معرفت تشریح کرد: «موضوعات این دوره‌ها بر اساس مطالعات میدانی انتخاب شده‌اند و به معاونان و مربیان پرورشی آموزش داده می‌شوند؛ همچنین هدف ما از برگزاری این دوره‌ها ارتقاء سطح اطلاعات و مهارت‌های معاونان و مربیان پرورشی است.»

وی در ادامه در خصوص اهمیت برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای انسانی گفت: «این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شوند تا بتوانند پاسخگوی بخشی از نیازهای معاونان و مربیان پرورشی باشند؛ امیدواریم با توجه به برگزاری این دوره‌ها، معاونان پرورشی بتوانند گام‌های موثر‌ی در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بردارند.»

نقی‌زاده سخنان خود ضمن اشاره به تربیت نسل آینده افزود: «نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه هر کشور است و آموزش و پرورش نقش اصلی را در جهت تربیت آن ایفا می‌کند. نیروی انسانی می‌تواند باعث شود کشور تا سال‌ها بدون نیاز به دیگران و با اتکا به خود به اهداف و آرمان‌های مد نظر دست یابد. امیدواریم معاونان و مربیان پرورشی از کلاس‌های برگزار شده در این دوره‌ها، مهارت‌های لازم را جهت راهنمایی دانش‌آموزان کسب کرده باشند و بتوانند فرهنگی را که نسل به نسل از طریق معلمان خود به ما رسیده است، به دانش‌آموزان نسل آینده نیز منتقل کنند.»

دانش‌آموز خبرنگار: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار