وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون لیتری سوخت با بهره‌برداری از خط آهن بستان آباد - خاوران

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح خط آهن بستان آباد - خاوران در جریان سفر دوم رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی، اعلام کرد، با افتتاح این خط یکصد میلیون لیتر در مصرف سوخت و چهار ساعت در زمان صرفه‌جویی می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیون لیتری سوخت با بهره‌برداری از خط آهن بستان آباد - خاوران

مهرداد بذرپاش روز جمعه در شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور و برخی وزرای هیات دولت در تبریز برگزار شد، به طرح های افتتاح شده و در دست ساخت این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: امروز طرح خط آهن میانه - تبریز که ۲۲ سال بر زمین مانده بود تکمیل و بهره برداری شد و از امشب به طور رسمی مسافرگیری می کند.

وی اضافه کرد: با آغاز مسافرگیری در این ایستگاه، بخش اعظمی از مسافران به خاوران منتقل می شود و برنامه بعدی ما اتصال خاوران به ایستگاه قدیمی است که حدود ۲۹ کیلومتر است و بیشتر آن در محدوده تبریز است.

بذرپاش با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری در این سفر افتتاح شد، گفت: به این جمع بندی رسیدیم که سه شهرک جدید به آذربایجان شرقی اضافه شود.

وی به عقب ماندگی ها و معضلات راه روستایی در سطح این استان اشاره کرد وافزود: در سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی شده که برای امسال دو برابر این رقم هدف گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مراغه - هشترود خبرداد.

بذرپاس همچنین از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به آزادراه تبریز - مرند - بازرگان در سفر دوم خبرداد و افزود: ۷۵۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز و ایجاد جایگاه سوختگیری و همچنین امکانات جانبی برای خط آهن میانه - تبریز اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای بزرگراه بستان آباد - سراب نیز ۱۰۰ میلیارد تومان و همچنین تکمیل مرند - ایواوغلی ۱۵۰ میلیارد تومان در این سفر در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت بد و نامناسب اتوبان تبریز - زنجان اشاره کرد و گفت: ۲۹۰ هزار کیلومتر راه اصلی فرعی و روستایی داریم و دولت نمی تواند همه این راه ها را نگهداری کند و این اتوبان در عهده بهره بردار یعنی بانک ملی است و من از سرمایه گذاران استان می خواهم که در این زمیه نیز ورود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار