از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری صورت گرفت

ابلاغ مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس کارکرده

تهران (پانا) - محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه دولت برای واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری کارکرده با عمر کمتر از پنج سال را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ مصوبه واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس کارکرده

هیأت وزیران در جلسه ۲۰ اردیبهشت ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در احرای بند (ص) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور و بند (ت) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامههای توسعه کشور با واردات اتوبوس های کارکرده موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه و به منظور توسعه حملو نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائران و مسافران اربعین حسینی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به ثبت سفارش واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و تایید تامین قطعات، وجود شبکه خدمات پس از فروش و معاینه فنی توسط وزارت صمت بر اساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای) مجاز است به منظور ایجاد انگیزه و تسریع در فرآیند واردات از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره شده موضوع بند (ت) ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ یارانه سود و تسهیلات بانکی را پرداخت نماید.

سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تایید وزارت کشور برای جابجایی مسافرات اربعین حسینی استفاده میشود، مشمول ۵۰ درصد تخفیف می شود. دستور العمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشورو با همکاری وزارت صنعت، معدت و تجارت تهیه و ابلاغ می شود.

در جلسه‌ای که به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» برگزار شد، با هدف توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داد با توجه به اعلام نیاز وزارت راه و شهرسازی به واردات دو هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از ۵ سال و تأیید وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صمت براساس استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار