رئیسی در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی:

زبان هنر و ادبیات بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها است

استقبال از پیشنهاد تشکیل بنیاد ادبیات ترکی ایرانی در تبریز

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری زبان هنر و ادبیات را بهترین قالب و ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها عنوان کرد و اظهار داشت دلیل تجلیل ما از مقام شعرای اثرگذار بر این مبناست که آنها با هنرشان شهادت و ایثار، ایستادگی و مقاومت را می‌پرورانند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
زبان هنر و ادبیات بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های روز اول سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان که در مقبره‌الشعرای تبریز برگزار شد، زبان هنر و ادبیات را بهترین قالب و ابزار برای انتقال مفاهیم ارزشی به عصرها و نسل‌ها عنوان کرد و گفت: دلیل تجلیل ما از مقام شعرای اثرگذار بر این مبناست که آنها با هنرشان شهادت و ایثار، ایستادگی و مقاومت را می‌پرورانند.

رئیسی با بیان اینکه آن مستوری که در قرآن مورد سوگند حق تعالی واقع شده مستوری است که انسان را به سوی ارزش‌های الهی و انسانی سوق دهد، افزود: شعر، ادبیات، فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که زیبایی خلق کند و جلوه‌گاه جمال حضرت حق باشد و جایگاه محترم شعرایی مانند مرحوم شهریار، به این دلیل است که آنها مقام و جایگاه هنر را درک کرده و با آثار خود زیبایی آفریده‌اند.

رئیس جمهوری در ادامه با تجلیل از رشادت‌های زنان و مردان غیور تبریزی در مقابله با استعمار و استبداد، بر ضرورت به تصویر کشیدن ایستادگی و مقاومت آنها در قالب‌های مختلف هنری برای نسل‌های آینده تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین نقش زنان و دختران هنرمند ایرانی را حائز اهمیت دانست و لزوم توجه مراکز ادبی و هنری به ظرفیت‌های هنری این قشر جامعه را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهوری با استقبال از پیشنهاد یکی از هنرمندان تبریزی مبنی بر تشکیل بنیاد ادبیات ترکی ایرانی در تبریز گفت: ما ادبیات آذری را جدا از ادبیات فارسی نمی‌دانیم و در این ادبیات که با فرهنگ دینی ما درهم آمیخته جلوه‌های اسلامیت و دینمداری مشهود است.

رئیسی در پایان گفت: دولت حمایت مادی، معنوی و حقوقی از اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه خود می‌داند.‌ این حمایت‌ها تاکنون به نحو مطلوبی در جریان بوده و بعد از این نیز در دستور کار دولت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار