کسری ۵۱ میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران

تهران (پانا) - حجم ذخیره آب سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۵۸۱ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۶۳۲ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۵۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کسری ۵۱ میلیون متر مکعبی ذخایر سدهای پنجگانه استان تهران

میزان ورودی آب سدهای پنجگانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود 799.5 میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 881.9 میلیون متر مکعب بوده و 9 درصد کاهش یافته است.

حجم آب سد امیرکبیر تاکنون حدود 148 میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 130 میلیون مترمکعب بوده است.

حجم آب سد طالقان نیز از 252 میلیون مترمکعب سال گذشته به 235 میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان نیز از 62 میلیون مترمکعب رسال گذشته، به 64 میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم ذخیره آب سد لار در 16 خرداد ماه سال گذشته، 121 میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی 77 میلیون مترمکعبی امسال، 44 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

حجم آب سد ماملو نیز از 66 میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته، در حال حاضر به 57 میلیون مترمکعب رسیده است.

این آمار در حالی است که همراهی شهروندان در خصوص مدیریت مصرف و صرفه‌جویی ضروری است تا وضعیت کم آبی فعلی پشت سر گذاشته شده و کمترین چالش در حوزه تامین آب شرب پایدار به ویژه در روزهای پیش رو و پیک مصرف آب را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار