طرح ضدایرانی اوکراین این‌بار علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تهران (پانا) - طرح ضدایرانی اوکراین این‌بار علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پارلمان اوکراین ارائه شد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح ضدایرانی اوکراین این‌بار علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش ایسنا، طرحی با حمایت ده‌ها تن از نمایندگان اوکراینی به ورخوونا رادا (پارلمان اوکراین) ارائه شده که مطابق با آن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان گروه تروریستی شناخته خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، رئیس کمیته روابط خارجی رادا یکی از حامیان این طرح است.

این روزنامه همچنین نوشته که رژیم صهیونیستی از کی‌یف خواسته تا در کنار بسیاری از تدابیر نمادین ضدایرانی دیگر، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

یک مقام صهیونیستی در این رابطه به تایمز او اسرائیل گفت: به نظرم این پیامی روشن به ایران است. این قطعا یک قدم در مسیر درست است.

همچنین هفته گذشته پارلمان اوکراین اعلام کرد که طرحی مبنی بر اعمال تحریم‌های ۵۰ ساله علیه ایران را تایید کرده است.

ورخوونا رادا (پارلمان اوکراین) تصمیم شورای ملی و دفاعی این کشور مبنی بر اعمال تحریم علیه ایران را تایید کرد. پارلمان این کشور پیش‌نویس قانون شماره ۹۳۳۳ در رابطه با اعمال تحریم‌های اقتصادی بخشی و دیگر تدابیر محدودکننده علیه ایران برای پنجاه سال را پذیرفته است.

این طرح با ۳۲۸ رای موافق به تصویب پارلمان اوکراین رسیده است.

کی‌یف و متحدان آن مدعی هستند که ایران با ارائه تسلیحات نظامی از جمله پهپادهای جنگی به روسیه از جنگ آن علیه اوکراین حمایت می‌کند.

ادعای کی‌یف از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است.

روسیه تاکید کرده است، برخلاف اوکراین که از تسلیحات متحدان خود در این جنگ استفاده می‌کند، مسکو متکی به صنایع نظامی و دفاعی ساخت داخل است.

مقامات ایران که خواستار ارائه مستندات برای اثبات این ادعا در چارچوب بررسی‌های تیم‌های فنی و کارشناسی شده بودند، تاکید کرده‌اند که از هیچ یک از طرفین این جنگ حمایت نمی‌کنند.

وزارت امور خارجه ایران در موضع‌گیری نسبت به ادعاهای زلنسکی علیه ایران یادآور شد که «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است و از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریعترین زمان ممکن تاکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت نماید.»

تکرار ادعاهای رئیس جمهور اوکراین علیه ایران از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه «هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است» تلقی شد که «با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشورهای غربی صورت می‌گیرد.»

دستگاه دیپلماسی ایران می‌گوید، «طفره رفتن طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی با طرف ایرانی به منظور بررسی ادعاها، مؤید بی‌پایه بودن آن‌ها و وجود اهداف و انگیزه‌های خاص سیاسی در ورای این گونه اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار