نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ساماندهی و تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش امری ضروری است

تهران (پانا) - نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن انتقاد از عملکرد سازمان اداری‌واستخدامی کشور برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد که لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی جهت تامین نیروی انسانی در دوره‌های تحصیلی مختلف برای این وزارتخانه امری ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی و تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش امری ضروری است

به گزارش خانه ملت، سیدمحمد مولوی با انتقاد از بی‌توجهی سازمان اداری و استخدامی کشور در برگزاری آزمون متوسطه در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش، گفت: با عنایت به کمبود شدید نیروی انسانی، لزوم برنامه‌ریزی و ساماندهی جهت تامین نیروی انسانی در دوره‌های تحصیلی مختلف برای این وزارتخانه امری ضرورت است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمبود وزارت آموزش و پرورش و سونامی بازنشستگی که در سنوات آینده با آن مواجه خواهیم شد کما اینکه در مهرماه سال جاری حدود 100 هزار نفر از نیروهای این وزارتخانه بازنشسته خواهند شد لذا برگزاری آزمون سه مرحله‌ای جذب وزارت آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفت و مرحله اول آن برای آموزش ابتدایی برگزار شد که در پی آن 22 هزار نفر جذب خواهند شد.

مولوی اظهار کرد: مرحله دوم آزمون جذب نیروی انسانی برای دوره متوسطه برنامه‌ریزی شده اما تاکنون سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز برگزاری آن را صادر نکرده است و این تعلل و نوع نگاه این سازمان به برگزاری این آزمون‌ها هیچ توجیه علمی ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است سازمان اداری و استخدامی کشور متولی این است که به سرعت نیروی انسانی دستگاه‌ها را بالانس کند تا کمبود نیروی انسانی در آنها رفع شود لذا بخشی از کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش برعهده این سازمان است و این تعلل و توقف در برگزاری آزمون آموزش متوسطه هیچ توجیه علمی ندارد و ممکن است مراکز آموزشی را در سال آینده با مشکلات جدی مواجه کند.

مولوی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی کشور در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، مجوز برگزاری آزمون متوسطه در خرداد ماه را صادر کند چرا که 28 هزار نفر از این طریق می‌توانند جذب این وزارتخانه و ساماندهی شوند و آموزش ببینند و به کلاس‌های درس هدایت شوند لذا هر گونه تعلل در برگزاری این آزمون و تداوم معضل کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش متوجه عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعداد و ارقام به طور دقیق نشان می‌دهد که چه میزان کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و نیروهای فعال در این وزارتخانه نیز با چه ضریب اشتغال و ضریب غیرمرتبط بالا در آن فعالیت دارند، تعلل در این بخش اصلا پذیرفتنی نیست لذا چنانچه این روند تداوم یابد شخصا این موضوع را به صحن کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌کشانم تا مسئولان سازمان اداری و استخدامی کشور پاسخگوی این تعلل باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون این بهانه که سازمان اداری و استخدامی کشور منتظر نتیجه آزمون آموزش ابتدایی و خروجی این بخش است هیچ مبنای علمی ندارد چرا که فرآیند برگزاری این آزمون از طریق سیستم سنجش انجام شده است و این گونه نبوده است که دانش آموزان آزمون داده باشند و اعلام نتیجه بعد از تصحیح تک تک اوراق آنها صورت بگیرد لذا این نوع محاسبه سازمان اداری و استخدامی کشور برای این حوزه صحیح و منطقی نیست.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: انتظار می‌رود سازمان اداری و استخدامی کشور روند برگزاری آزمون در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را تسریع بخشد و خود به متولی تشدید کمبود نیروی انسانی برای این وزارتخانه تبدیل نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار