تاکید معاون رئیس‌جمهور بر جلوگیری از تحریف افکار و اندیشه‌های امام راحل

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری بر جلوگیری از تحریف افکار و اندیشه‌های امام راحل ‌تاکید کرد و گفت‌ یکی از نتایج تبیین و تشریح منظومه فکری و بازخوانی مواضع امام در مقاطع مختلف این است که گفتار و رفتار ایشان دستخوش تحریف نشود.

کد مطلب: ۱۳۷۷۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معاون رئیس‌جمهور بر جلوگیری از تحریف افکار و اندیشه‌های امام راحل

‌سید‌محمد حسینی ‌در جمع نمازگزاران مسجد نور قیطریه با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: افکار و اندیشه‌های امام راحل برگرفته از اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است که صبغه و رنگ الهی دارد و با فطرت پاک آدمی سازگار است بنابراین صرفاً متعلق به گذشته نیست بلکه آموزه‌ها، گفتار و مواضع ایشان برای همیشه قابل استفاده و جاودانه است.

حسینی افزود: همچنان که گرامیداشت انبیاء و اولیاء الهی صرفاً برای تکریم فضایل و خدمات آنان در گذشته نیست بلکه هدف مهمتر آشنایی مردم و تبعیت از سیره و سلوک، سبک زندگی و رفتار اجتماعی و سیاسی آنها در زندگی کنونی است. آرمان‌ها و ارزش‌های والایی مانند استقلال، آزادی، عقلانیت، عدالت، عزت، وحدت و اخوت، اخلاق و معنویت که امام خمینی در انقلاب اسلامی بر آنها تاکید داشت و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم آنها را یادآور شد، شعارهای مقطعی و متعلق به زمان خاصی نیست بلکه برای مردم هر زمان و مکانی جاذبه دارد.

وی جلوگیری از تحریف افکار و اندیشه‌های امام راحل را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از نتایج تبیین و تشریح منظومه فکری و بازخوانی مواضع امام راحل در مقاطع مختلف این است که گفتار و رفتار ایشان دستخوش تحریف نشود، همچنان که تبیین و روشنگری در خصوص حادثه عظیم عاشورا و فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام باعث شد که این حماسه بزرگ برای ملت‌های مسلمان و آزادیخواهان جهان همواره الهام بخش و حرکت آفرین باشد.

معاون رئیس‌جمهوری در تجلیل از شخصیت بی‌بدیل امام خمینی رحمة‌الله‌علیه به جمله‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا می‌فرماید «امام به همه فهماند، انسان کامل بودن و علی‌وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست» آری امام عزیز ثابت کرد با تمسک به مکتب اهل بیت علیهم السلام می‌توان ابرقدرت شرق و غرب را به چالش کشید و در اوج ناباوری رژیم تا دندان مسلح ستم‌شاهی را سرنگون کرد، طرحی نو درانداخت و نظامی بر پایه آموزه‌های الهی برپا کرد. امام با دم مسیحایی خود، به تحرکات محدود و پراکنده مردم ایران در مناطق مختلف، روح تازه‌ای دمید و آن را به قیامی فراگیر علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی تبدیل کرد و احیاگر کمالات فطری و انسانی همچون ایثار، فداکاری، شجاعت، توکل، خودباوری، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم و امید به نصرت الهی در جامعه شد.

حسینی با بیان اینکه قیام امام راحل «قیام لله» بود خاطرنشان کرد: امام با احاطه‌ای که به مبانی دینی و جامعیت اسلام داشت، با نگاه توحیدی و با نوآوری و پویایی، جنبه‌های اجتماعی و سیاسی اسلام را که مدت‌های مدیدی مغفول مانده بود، زنده کرد و پرچم اسلام‌ناب حقیقی را در برابر اسلام آمریکایی به اهتزاز در‌آورد. امام از روحیه تحول‌گرایی برخوردار بود و اعتقاد راسخ داشت که اگر در مسیر حق حرکت کنیم یاری و مدد الهی شامل حال می‌شود لذا وقتی خرمشهر از چنگ بعثی‌ها رهایی یافت، امام با اعتقاد کامل فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و دلیل بر دل نشستن و ماندگاری این جمله نغز بخاطر این است که ترجمان آیاتی همچون: «و ما النصر الا من عندالله العزیر الحکیم»‌ یا کریمه‌ی «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» است.

وی در پایان گفت: از طرفی در منظومه فکری امام راحل بر اساس قاعده فقهی نفی سبیل، سلطه بیگانه به هیچ وجه قابل پذیرش نبود لذا مخالف حضور و دخالت مستشاران آمریکایی در ارکان و امور مختلف کشور بود و معترض تصویب لایحه کاپیتولاسیون در دولت و مجلس شد که مصونیت قضایی مستشاران آمریکایی در ایران را تضمین می‌کرد و به خاطر این مخالفت به ترکیه و سپس عراق تبعید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار