سردار جلالی: قاسم سلیمانی‌ها فرزندان مکتب خودباوری امام خمینی (ره) هستند

تهران (پانا) - ‌رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به‌مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالگرد قیام ۱۵ خرداد نوشته است؛ امام خمینی (ره) با حرف و عملش به یارانش عزت نفس و خودباوری می‌داد. همین عنصر خودباوری نیرو‌هایی تربیت کرد که یکی از آن‌ها شهید‌قاسم سلیمانی است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد
سردار جلالی: قاسم سلیمانی‌ها فرزندان مکتب خودباوری امام خمینی (ره) هستند

به گزارش پایداری ملی، سردار ‌غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی که در کانال خود در پیام رسان بله به بهانه ۱۴ خرداد ماه سی و چهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد منتشر کرده آورده است:

«امام خمینی (ره) احیاگر دین اسلام و مکتب تشیع در عصری بود که برخی‌ها آن را عصر مرگ معنویت و سلطه سکولاریسم می‌خواندند.

امام خمینی (ره) با اتکای به خدا و اعتماد به مردم توانست انقلابی را علیه رژیم ستمشاهی به پیروزی رساند که این رژیم هم مورد حمایت مستکبرین عالم بود و هم اینکه از خشن‌ترین روش‌ها در برخورد با مخالفین خود استفاده می‌کرد.

امام خمینی (ره) محبوب قلب‌های همه ملت ایران بود. حتی آن‌هایی که اندیشه‌های دیگری داشتند وی و رسم و سلوک او را تحسین می‌کردند.

امام خمینی (ره) به راستی با قلب‌ها سخن می‌گفت و حرف و عملش برای ملت ایران همواره یکی بود.

امام خمینی (ره) به مسیری که در آن پای گذاشته بود ایمان داشت و در این مسیر با شجاعت قدم بر می‌داشت. این اعتماد به نفس و شجاعت دوستان را دلگرم می‌کرد و دشمنان را به هراس می‌انداخت.

امام خمینی (ره) با حرف و عملش به یارانش عزت نفس و خودباوری می‌داد. همین عنصر خودباوری نیرو‌هایی تربیت کرد که یکی از آن‌ها شهید قاسم سلیمانی است.

امام خمینی (ره) در عین سیاست‌ورزی و تدبیرگری در عالم سیاست هیچگاه خود را در قید و بند سیاسی کاری نمی‌دید بلکه ایشان به واقع رهبری می‌کرد.

امام خمینی (ره) دشمن شناس و دوست شناس بود. هر چقدر رهبر کبیر انقلاب اسلامی در برابر ملت ایران خاضع و مهربان بود در برابر دشمنان ملت ایران سخت و قاطع بود. بی اعتمادی به دشمنان ملت ایران یکی از مهمترین عناصر اندیشه خمینی کبیر است.

امام خمینی (ره) قائل به تکلیف و وظیفه بود و نه الزاما نتیجه. هرچند که با نصرت الهی در عمده کارزار‌ها به پیروزی نیز دست می‌یافت، اما در نگاه امام (ره)، تکلیف از نتیجه مهم‌تر و اساسی‌تر بود.

امام خمینی (ره) به راستی مردی از جنس آسمان و اولیای الهی بود.

یاد و نامش گرامی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار