۱۴ و ۱۵ خرداد؛ تجلی پیوند تاریخی و دلبستگی میان امت و امام

تهران (پانا) - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌مناسب فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد‌‌ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۴ و ۱۵ خرداد؛ تجلی پیوند تاریخی و دلبستگی میان امت و امام

‌متن اطلاعیه شورای همــاهنــگی تبلیـغــات اســلامــی به این شرح است:

««بسم الله الرحمن الرحیم»

چهاردهم و پانزدهم خرداد، در تاریخ ملت بزرگ ایران، با نام و یاد حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» عجین است و خمینی حقیقتی ماندگار و جاودانۀ تاریخ است.

چهاردهم و پانزدهم خرداد، مظهر پیوند جاودان و تاریخی و اوج تجلی دلبستگی عمیق و ناگسستنی میان امام و امت و نشانی آشکار از تبعیت، فرمانبرداری و دلدادگی حقیقی ملت از ولایت است، که این خود یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و بقاء نظام اسلامی در طول تاریخ معاصر بوده است.

سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سالگرد یوم الله خونین قیام ۱۵ خرداد، هر سال یادآور بزرگ مردی از تبار رسول الله و از تربیت یافتگان ممتاز و شایستۀ مکتب قرآن و عترت «علیهم السلام» است.

قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه ۱۳۵۷ بود که باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی شد.

قیام حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» علیه لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون بخش مهمی از مبارزات نهضت بزرگ ایشان، علیه استبداد و استعمار، ظلم و طاغوت نظام سلطه بود که در بهمن ۵۷ با نثار جان، تعداد کثیری از مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد.

حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» حقیقتی همیشه جاودان و خاموش‌نشدنی است که با هدایت‌های داهیانه خود در نهضت الهی‌اش پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و معمار کبیر انقلاب اسلامی شد به طوری که به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» «این انقلاب بی نام خمینی «رحمت الله علیه» در هیچ‌کجای جهان شناخته شده نیست.»

چهاردهم خرداد سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روزی که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و اندوه فراموش ناشدنی رحلت جانگداز امام عظیم‌الشأن امت اسلامی و خاطره خدمات آن عالم کم نظیر و آن مجاهد نستوهی است که با عزم و ارادۀ خویش جهان را مبهوت خویش ساخت. امام همان فقیهی بود که از دل حوزه علمیه قم برخاست و با بیدارگری خود حماسۀ جاودان ۱۵ خرداد را رقم زد و رنج سال‌ها تبعید را بر جان خرید و با هدایت‌گری‌های قرآنی خود، بنای رفیع انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی را بنیان نهاد.

بی‌تردید، راه امام پس از تصمیم تاریخی و تاریخ ساز، ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مجلس خبرگان مبنی بر انتخاب شایستۀ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» به رهبری انقلاب، به درستی تداوم یافت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ضمن تسلیت چهاردهم خردادماه سالروز رحلت امام عظیم‌الشأن انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام قیام خونین یوم الله پانزدهم خردادماه سال ۱۳۴۲، بر ادامه راه امام و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی با تکیه بر توان داخلی و بهره مندی از ظرفیت‌های متراکم مردمی به ویژه جوانان برومند این مرز و بوم و حرکت در مسیر استقلال و آزادی همراه با مدیریت جهادی و با راهبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید داخلی تأکید کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ۱۴ خرداد، همگان را به استماع فرمایشات مهم و تاریخی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» در سی و چهارمین سالگرد ارتحال آن امام همام، که فردا یکشنبه ساعت ۰۹:۰۰ صبح در جوار مضجع شریف امام راحل در حرم مطهر ایشان برگزار می‌شود؛ دعوت کرد.

در ضمن مراسم‌های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد به صورت گسترده، در سراسر کشور برگزار می‌شود.

عصر دوشنبه ۱۵ خرداد، نیز از ساعت ۱۷:۳۰؛ مصادف با شصتمین سالگرد قیام خونین یوم الله ۱۵ خرداد، ویژه مراسم بزرگداشت قیام یوم الله ۱۵ خرداد، با سخنرانی " دکتر غریب آبادی " بر مزار شهدای گرانقدر آن قیام در تهران (میدان بسیج، بزرگراه امام رضا «علیه اسلام»، بعد از میدان آقانور) با حضور مردم برگزار و مزار این شهیدان در تهران و قم گلباران می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار