میثاق اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آرمان‌های امام خمینی(ره)؛

سید‌حسن خمینی: تصدی مسئولیت‌های مختلف را باید به جوانان داد

تهران (پانا) - یادگار امام در میثاق اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آرمان‌های امام خمینی(ره)، گفت ‌انقلاب اسلامی با جوانان شکل گرفته و پیروز شده است. تصدی مسئولیت‌های مختلف را باید به جوانان داد. یعنی فقط به‌عنوان یک موتور محرکه نباید از آن‌ها استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سید‌حسن خمینی: تصدی مسئولیت‌های مختلف را باید به جوانان داد

‌به گزارش‌ روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌حسن خمینی ظهر امروز در میثاق اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حسینیه جماران، گفت: هر حرکتی که در جامعه منشاء اثر باشد، جز از مسیر جوانی و از طریق جوانان محقق نمی‌شود. درست است که انقلاب ما حتما یک انقلاب جوانانه بوده، اما این امر مخصوص ایران نیست؛ همه جای دنیا تحولات را جوانان ایجاد کرده‌اند و حتی پیامبران هم در سنین جوانی به پیامبری رسیده‌اند. پیامبر(ص) که در سن 40 سالگی مبعوث شد، به نوعی جوان بوده یا امیرالمؤمنین(ع) در نوجوانی و جوانی سردمدار دفاع از پیامبر(ص) بود.

یادگار امام افزود: همه حرکت‌ها در جامعه وقتی به سرانجام می‌رسد که جوانان در آن نقش تعیین‌کننده داشته باشند. خود انقلاب اسلامی با جوانان شکل گرفته و پیروز شده است. متوسط عمر مدیران قبل از انقلاب زیر 30 سال است و فرماندهان جنگ همین‌گونه بودند؛ دوره دفاع مقدس به توان جوانان پیش رفته است.

وی تأکید کرد: هرچه از این جوانی فاصله بگیریم، این گوهر ناب و توانایی جامعه کمرنگ می‌شود. امام نامه‌ای دارند و به افراد می‌فرمایند که ببینید من چه رابطه‌ای با جوانان دارم که آن‌ها من را از خودشان می‌دانند. در مقابل یک پیرمرد در سن 80 سالگی، مردم و جوانان آن روز جامعه ما احساس می‌کردند با یک همسن خودشان و با یک دل و روح جوان مراوده دارند.

سید‌حسن خمینی یادآور شد: یکی از نهادهایی که این فاصله را بسیار خوب درک کرده و کار می‌کند، هلال احمر است. به دو جهت؛ یکی اینکه جنس کار هلال احمر جوانانه است. جنس کار هلال احمر با هم بودن، کار جهادی کردن و رفتن به سیل‌ها و زلزله‌ها، کمک‌رسانی و همراه بودن است. چون همراه دوستان‌تان هستید، این همراه بودن یک تفریح و نشاط می‌شود. پس یکی از بزرگ‌ترین نهادهایی که می‌تواند جوانان را دور هم جمع کند، هلال احمر است.

وی تأکید کرد: تصدی مسئولیت‌های مختلف را باید به جوانان داد. یعنی فقط به‌عنوان یک موتور محرکه نباید از آن‌ها استفاده کرد. به‌خصوص در دوره‌ای که تکنولوژی‌هایی جلو آمده که سنین ما آرام آرام اصلا آن‌ها را نمی‌فهمند و مثلا باید چند جلسه توضیح برای آن‌ها بگذارید که متوجه شوند هوش مصنوعی چیست، آن‌چه که یک جوان با آن زندگی می‌کند را ممکن است سنین بالاتر ‌اصلا درکی از آن نداشته باشند.

یادگار امام با بیان اینکه دومین ویژگی هلال احمر چترِ باز آن است، تصریح کرد: برای همه تفکرات، ذائقه‌ها، سیلقه‌ها، نوع نگاه افراد، مشرب سیاسی و مشرب فرهنگی آن‌ها چتر هلال احمر باز است. ما نهادهای دیگر هم داریم که کار جوانانه می‌کنند و ممکن است با ذائقه‌های متفاوتی باشند. هلال احمر این خاصیت را دارد و ارزش و نقطه اتکای آن است که می‌تواند نقطه تجمیع روحیه‌ها و عقاید مختلف پیرامون یک نقطه مهم باشد؛ و آن خدمت‌رسانی، کمک به همنوع، کمک به غیر، تلاش برای ساختن کشور، تلاش برای آبادانی فردا و تلاش برای زدودن رنج است.

وی افزود: به یکی از عرفا گفتند تمام خوبی‌ها در چیست؟ گفت در دو کلمه است، «مرنج» و «نرنجان». یک پله بالاتر از آن هم می‌شود رفت و آن اینکه نه تنها نرنجان، بلکه رنج را هم از دیگران بستان؛ اینکه دردی را از دوش خانواده‌ای بردارد، آن هم در جامعه ما که متأسفانه گرفتار مصائب زیادی هم در حوزه‌های مختلف هست و ان شاء الله به همت برطرف می‌شود.

سید‌حسن خمینی اظهار داشت: این دو ویژگی مهم در مجموعه هلال احمر و سازمان جوانان آن مجموعه مهمی است که رنگ و بوی انقلاب دارد. یک اینکه جوانانه است و دو اینکه مخصوص طبقه، تفکر و گروهی نیست؛ از آخوند و غیر آخوند می‌توانند در آن باشند. حتی غیر مذهبی‌ها هم می‌توانند در آن باشند. چون کمک کردن به همنوع و زدودن رنج، یک خصلت انسانی است. البته دین هم در آن تأکید دارد ولی مخصوص به یک مذهب و یک دین و آیین نیست و فطرت بشری است.

وی گفت: اگر همه هویت کار هلال احمر در همین مسأله خلاصه شود کار بزرگی است. البته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به من گفتند که حجم بسیار بالایی از جوانان جذب شده‌اند و به این مجموعه آمده‌اند، که خبر بسیار خوبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار