کدام موزه‌ها ۱۴ خرداد تعطیل‌ هستند؟

تهران (پانا) - تمام موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین موزه‌های بنیاد مستضعفان چهاردهم خردادماه تعطیل هستند.

کد مطلب: ۱۳۷۶۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کدام موزه‌ها ۱۴ خرداد تعطیل‌ هستند؟

تمام موزه‌ها، کاخ‌ها و پایگاه‌ها و محوطه‌های تاریخی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سراسر کشور، یکشنبه ۱۴ خردادماه در سالروز رحلت امام خمینی (ره) مطابق سال‌های گذشته تعطیل است.

درحال حاضر بیش از ۲۶۰ موزه در سراسر کشور زیرنظر این وزارتخانه است که شامل کاخ‌موزه‌های سعدآباد، نیاوران، گلستان و محوطه‌های تخت جمشید، پاسارگاد، شوش، شوشتر، چغازنبیل، طاق بستان، بستون، تخت سلیمان، عالی قاپو و ... نیز می‌شود.

روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین اعلام کرد: موزه‌ها و پایگاه‌های تاریخی روز ۱۵ خرداد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

طبق آخرین جلسه شورای هماهنگی موزه‌های کشور، از نیمه خرداد، مصادف با تغییر ساعت کاری ادارات، ساعت کاری موزه‌ها تغییری نخواهد داشت و موزه‌های زیرنظر این وزارتخانه همچنان از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر فعال خواهند بود.

گروه موزه‌های دفینه که زیرنظر بنیاد مستضعفان است نیز اعلام کرده که در روز ۱۴ خردادماه تعطیل است، اما فعالیت این موزه‌ها از دوشنبه ۱۵ خردادماه به روال معمول خواهد بود.

موزه‌های دفینه شامل شامل پردیس موزه‌ای دفینه، موزه هنر ایران (کاخ مرمر)، موزه زمان، موزه خودروهای تاریخی ایران، پردیس موزه‌ای شهدای رامسر، موزه نور و روشنایی یزد و موزه ملی هنرهای اصفهان است.

خانه موزه مقدم زیرنظر دانشگاه تهران نیز اعلام کرده که این موزه در روزهای چهاردهم و پانزدهم خردادماه تعطیل است و از روز سه‌شنبه ۱۶ خردادماه فعالیت خود را از سرمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار