«باغ وحش» فینالیست سومین جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی شد

تهران (پانا) - فیلم کوتاه «باغ وحش» به نویسندگی و کارگردانی نفیسه زارع که در ادامه حضور جهانی خود، فینالیست سومین جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی شد.  

کد مطلب: ۱۳۷۶۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
«باغ وحش» فینالیست سومین جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی  شد

فیلم کوتاه «باغ وحش» به کارگردانی و نویسندگی نفیسه زارع و تهیه‌کنندگی کاوه مظاهری و سورنا اکباتانی در ادامه حضور بین‌المللی خود به سومین جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی راه یافت که این فیلم کوتاه در بخش بهترین فیلم کوتاه ویژه بین‌المللی به عنوان فینالیست انتخاب شد.

جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی، جشنواره‌ای برای فیلمسازان سراسر جهان با یک رویداد زنده هر ساله است. تیم برگزارکننده جشنواره تسالونیکی متشکل از فارغ التحصیلان و دانش آموزان مدارس هنر از منطقه تسالونیکی است و هدفش این است که به فیلمسازان از سراسر جهان (حرفه ای و آماتور) این فرصت را بدهد تا بدون هیچ هزینه ای در جشنواره فیلم کوتاه شرکت کنند و آثار خود را به نمایش بگذارند و یک شبکه ارتباطی بین آنها ایجاد شود.

جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی در سومین فصل برگزاری خود ویژگی های خود را تغییر می‌دهد و هویت پیدا می کند. این جشنواره در حال تبدیل شدن به جشنواره ای است که مخاطب آن بیشتر فیلمسازان جدید از سراسر جهان، با تمرکز بر فیلمسازان دانشجو، فیلمسازان اولین بار و فیلمسازان یونانی است و از امسال 7 دسته اصلی رقابتی در جشنواره وجود دارد که متشکل از بهترین فیلم کوتاه دانشجویی بین المللی (شناسه دانشجویی الزامی است. فیلم های کوتاه از سال 2021 به بعد)، بهترین فیلم کوتاه بین المللی اولین بار (اولین فیلم کوتاه برای کارگردان فیلم کوتاه؛ فیلم های کوتاه از 2021 به بعد)، بهترین فیلم بین المللی فوق کوتاه (فیلم های کوتاه کمتر از 5 دقیقه از هر نوعی. فیلم کوتاه دانشجویی یا بار اول نیست. فیلم های کوتاه از 2021 به بعد)، بهترین فیلم کوتاه یونانی (فیلم کوتاه تولید یونان از 2020 به بعد)، بهترین فیلم کوتاه دانشجویی یونانی (شناسه دانشجویی الزامی است. فیلم‌های کوتاه از سال 2020 به بعد)، بهترین فیلم کوتاه بین المللی جوانان (فیلم های کوتاه ساخته شده توسط فیلمسازان زیر 18 سال. همچنین پروژه های مدرسه ساخته شده توسط گروهی از دانش آموزان زیر 18 سال فیلم های کوتاه از سال 2020 به بعد پذیرفته می شود) و بهترین فیلم کوتاه ویژه بین‌المللی (فیلم‌های کوتاهی که مسائلی را درباره افرادی که به طور روزانه نژادپرستی اجتماعی را تجربه می‌کنند).

در این دوره جشنواره، 20 تا 40 فیلم کوتاه در هر بخش انتخاب شدند و از بین آنها، 10 فیلم کوتاه در هر بخش به عنوان فینالیست انتخاب شده است.

فیلم کوتاه «باغ وحش» به عنوان یکی از فینالیست‌های سومین جشنواره فیلم کوتاه تسالونیکی معرفی شده است.

در خلاصه داستان «باغ وحش» آمده است: «میان حیوان‌های باغ‌وحش، رعنا به‌دنبال گوزنی‌ست که در خواب دیده، و مادرش به‌دنبال فرصتی تا خبر مهمی را به او بگوید.» سونیا سنجری، ترنم آهنگر و داریوش رشادت در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند.

فهرست عوامل «باغ وحش» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: نفیسه زارع، مدیر فیلمبرداری: سروش علیزاده، تدوینگر: پویان شعله‌ور، آهنگساز: مهدی وکیلی، صدابردار: هادی معنوی‌پور، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، طراح صحنه: محمد موسوی، طراح لباس: اسما احمدی، طراح گریم: بابک کشن فلاح، رنگ‌آمیزی تصاویر: نیما دبیر زاده، مدیران تولید: علیرضا میرانجم و میلاد ابراهیمی، دستیار اول کارگردان: رضا باستانی، دستیار دوم کارگردان: ترانه اسماعیلیان، منشی صحنه: ناهید پورمراد، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی، دستیار تدوین: فروغ عزیزی، دستیار صدا: اشکان مُزین‌فر، عکاس: علی نصیری، استوری‌بورد: مهدی شمعی، طراح پوستر: آرمین رنگانی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه‌کننده: کاوه مظاهری و سورنا اکباتانی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار