در گفتگو با پانا:

بهمن طهماسبی :استقلالی‌ها می‌خواستند بازی به پنالتی برود

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است که آبی‌ها توان و تلاشی که باید برای گرفتن جام می‌گذاشتند را ارائه نکردند و می‌خواستند کار به پنالتی بکشد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بهمن طهماسبی :استقلالی‌ها می‌خواستند بازی به پنالتی برود

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به دربی شماره ۱۰۱ اظهار داشت:«انتظار می‌رفت با توجه به مصاحبه‌های قبل از دربی، یک بازی درگیرانه و پرهیجان و باکیفیت ببینیم. انتظار داشتم که استقلال خیلی بیشتر برای گرفتن جام تلاش کند و به آب و آتش بزند. استقلال موقعیت‌هایی برای گلزنی داشت که بیرانوند مانع شد اما در کل آن طور که باید برای گرفتن جام تلاش می‌کردند و توان خود را می‌گذاشتند، چیزی ندیدیم.بعد از گل مساوی که استقلال زد، بدن بچه‌ها خالی کرد و با تساوی راضی شدند. در وقت‌های اضافه که اصلا تیم نای بازی کردن نداشت و پرسپولیس هر طور دلش خواست، کار کرد.»

وی افزود: «خودم انتظار نداشتم که استقلال بتواند بازی را به تساوی بکشاند. انگار بازیکنان هم ناامید بودند و هیچ برنامه‌ای نداشتیم. قایدی شاید اگر در شروع نیمه دوم تک به تک را می‌زد، ورق برمی‌گشت. در کل بازی به خصوص وقت‌های اضافه اصلا من انگیزه‌ای در بازیکنان استقلال ندیدم. پرسپولیس در وقت‌های اضافه داشت فقط حمله می‌کرد. استقلال می‌خواست کار به پنالتی بکشد. توان جنگیدن واقعا نداشتند و به نظرم بیرانوند تفاوت دو تیم را رقم زد.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «پرسپولیس چون در لیگ قهرمان شده بود و استقلالی‌ها می گفتند،در حق‌شان اجحاف شده، باید انگیزه زیادی در بازیکنان آبی می‌دیدیم. اما انگار تیم رقیب تشنه‌تر بود. چون پرسپولیس لیگ را گرفته بود، انگیزه زیادی داشت تا جام حذفی را هم بگیرد. در واقع با یک برد، دو جام (حذفی و سوپرجام) می‌گرفتند. واقعیت این است وقتی استقلال گل خورد و شکل بازی را دیدم، اصلا فکر نمی‌کردم بتوانیم مساوی بگیریم. پرسپولیس شایسته قهرمانی بود. با اینکه داور یک پنالتی هم برای آنها نگرفت، نتوانستیم آن طور که باید آنها را تحت فشار بگذاریم.»

بهمن طهماسبی گفت: «برگزاری بازی دربی خوب نبود. کیفیت نداشت و در حالی که مهمترین دربی و حتی از لیگ هم حساس‌تر بود، خوب نبود. استقلال نیاز داشت جام بگیرد. آنها تلاش زیادی کردند اما در قدم‌های آخر کم آوردند. نمی‌دانم واقعا چه اتفاقی افتاد که تیم به اینجا رسید. شاید اتفاقات مدیریتی دلیل اصلی این شکست بود. تیم در بزنگاه لیگ وارد حاشیه شد و در آستانه جام حذفی هم آن طور که انتظار می‌رفت، نتوانستند شرایط را کنترل کنند.»

وی با اشاره به رفتارهای پرخاشگرانه و پرتنش ساپینتو تاکید کرد: «بیژن طاهری و خسرو حیدری از لحاظ شخصیتی آرام و مأخوذ به حیا هستند و توان کنترل ساپینتو را نداشتند. اصلا نیازی نبود بعد از گل این همه جار و جنجال و حاشیه ایجاد کند. نصف بازی‌های لیگ را بخاطر همین رفتارها از دست داد و کنار خط نبود. استقلال از این ناحیه خیلی لطمه خورد. در کنار آن ضعف مدیریتی مهمترین عامل ناکامی تیم بود.»

پیشکسوت استقلال ادامه داد: «الان معلوم نیست چه کسی مدیرعامل است. همیشه پیش فصل طلایی را از دست می‌دهیم. نمی‌دانیم ساپینتو می‌ماند یا نه. مربی باید باشد تا بازیکن انتخاب کند. همیشه مدیران بازیکن می‌خرند و بعد مربی می‌آورند. باید از همین الان تکلیف این مسائل روشن شود. معتقدم ساپینتو دیگر نمی تواند به تیم کمکی بکند. استقلال به یک مربی نیاز دارد که نظم تیمی بیاورد. بازیکنان را به تلاش بیشتر و آمادگی بهتری برساند. من نمی‌دانم باشگاه چه تصمیمی دارد. شنیدم رحمتی و نکونام جزو گزینه‌ها هستند. درست است رحمتی در آلومینیوم خوب نتیجه گرفته اما احتیاج به تجربه بیشتری دارد. نکونام اما در فولاد و نساجی توانست بدرخشد. بعد از ۲۴ سال نساجی را به لیگم برتر آورد.»

بهمن طهماسبی در خصوص حواشی ابتدای بازی دربی که بازیکنان استقلال با بازیکنان رقیب دست ندادند، گفت: «واقعا تعجب کردم ما چرا این اتفاق افتاد ‌ نمی‌دانم دستور ساپینتو بود یا نه اما بازیکنان نباید این کار را می‌کردند. همه بیرون زمین رفیق هستند و ممکن است سال‌های آینده با هم همبازی شوند. واقعا حرکتشان قشنگ نبود. این رفتار غیرحرفه‌ای و غیرپهلوانی بود. این حرکات باعث شد تا انرژی منفی به سمت هواداران و خودشان برود و در نهایت هم نتیجه را باختیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار