معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان مرکزی:

طرح کانون مدرسه در استان مرکزی اجرا می‌شود

اراک (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان مرکزی عنوان کرد طرح کانون مدرسه در استان مرکزی اجرا می‌شود و هدف اصلی از اجرای این طرح کاهش مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۷۶۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح کانون مدرسه در استان مرکزی اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی، سید مجتبی طباطبائی، معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان مرکزی ضمن گرامیداشت هفته کرامت با اشاره به طرح کانون مدرسه اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح کاهش مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان به شکلی موثر و سازنده در قالب برنامه های تربیتی موثر و جذاب است.

وی افزود: مدارسی که محرومیت بیشتری دارند باید توجه بیشتری به آن‌ها شود و یکی از ضروریات این طرح احیای هویت اجتماعی دانش‌آموزان درگیر آسیب‌های اجتماعی است و جذب دانش‌آموزان به کانون‌های فرهنگی تربیتی و فعالیت‌های پرورشی و همچنین هدایت هیجان دانش‌آموزان به سمت برنامه‌های مثبت و سازنده یکی از امور ضروری است.

*غربالگری راهی برای پیدا کردن آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

محسن منصوری، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان توضیحاتی درباره طرح نماد، اظهار کرد: معرفی، رصد، کنترل و پایش مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان یکی از اقدامات مهم این طرح است و برنامه غربالگری راهی برای پیدا کردن آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است که می‌توان در قالب بازی‌های هیجانی این برنامه را به دقت انجام داد.

*از ظرفیت کانون‌های فرهنگی می‌توان جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد

حسن عیسی آبادی، رئیس اداره فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش استان مرکزی با تاکید بر توسعه و گسترش فعالیت های کانون مدرسه بیان کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی با وجود اساتید خوبی که دارند می‌توان از ظرفیت آن‌ها در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار