جلال‌زاده در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

تبعیت از سیاست همسایگی دولت در دستورکار مجلس

اندونزی زمینه بسیاری برای کار با جمهوری اسلامی دارد؛ امیدوارم تعاملات تهران و جاکارتا افزایش یابد/ دولت آقای رئیسی به عهد خود در حوزه سیاست خارجی وفادار بوده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفرهای دولتمردان و دیپلماسی پارلمانی قطعاً افزایش خواهد یافت، گفت مجلس در دیپلماسی پارلمانی به تبعیت از سیاست‌های همسایگی قطعاً سفر به کشورهای اسلامی و همسایه را در دستور‌کار خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
تبعیت از سیاست همسایگی دولت در دستورکار مجلس

وحید جلال‌زاده در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به اندونزی، اظهار کرد: «دولت آقای رئیسی به عهدی که در تشریح سیاست خارجی خود با مجلس شورای اسلامی بسته است، وفادار بوده است و وزارت امور خارجه در گسترش سیاست همسایگی تاکنون به این عهد عمل کرده است.»

وی اضافه کرد: «مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این موضوع به دولت و وزارت خارجه نمره قبولی می‌دهد.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «اکثر سفرهایی که آقای رئیسی داشته است به کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی بوده است. اندونزی یکی از مهمترین کشورهای اسلامی در جنوب شرق آسیاست و از پرجمعیت‌ترین کشورهاست. جمهوری اسلامی علاقه‌مندان بسیاری در اندونزی دارد. به نظر من حتی سفر به اندونزی می‌توانست زودتر از این انجام شود. قطعاً در این سفر تفاهم‌نامه‌های خوبی در زمینه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور منعقد شده است.»

وی ادامه داد: «امیدوارم این سطح روابط ما با کشور اندونزی بیش از این افزایش یابد. اندونزی زمینه بسیاری برای کار با جمهوری اسلامی دارد.»

جلال‌زاده با بیان اینکه سفرهای دولتمردان و دیپلماسی پارلمانی قطعاً افزایش خواهد یافت، افزود: «مجلس در دیپلماسی پارلمانی به تبعیت از سیاست‌های همسایگی قطعاً سفر به کشورهای اسلامی و همسایه را خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار