مسئول کمیسیون مشاوره تحصیلی سازمان نظام روانشناسی کشور:

تکاپوی بسیار خوبی در برنامه‌های صحرایی برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس وجود دارد

تهران (پانا) - مسئول کمیسیون مشاوره تحصیلی سازمان نظام روانشناسی کشور و استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت به‌عنوان یک متخصص مشاوره و علاقه‌مند به ارتقای رفتارهای مثبت، امیداورانه و تاب‌آورانه در رفتارهای دانش‌آموزان باید گفت که تکاپوی بسیار خوبی در نحوه مدیریت وزیر معرفی‌شده به مجلس برای وزارتخانه آموزش و پرورش وجود دارد و امید است با حضور دکتر صحرایی شرایط نسبت به قبل بهتر شده و جلوی خیلی از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تکاپوی بسیار خوبی در برنامه‌های صحرایی برای جلوگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس وجود دارد

حسین سلیمی‌بجستانی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، دانش‌آموخته رشته مشاوره و دارای 35 سال سابقه در آموزش و پرورش و آموزش عالی است. او در حال حاضر مسئول کمیسیون مشاوره تحصیلی سازمان نظام روانشناسی و همچنین عضو کارگره مشاوره شورای تحول است.

سلیمی‌بجستانی با توجه به تخصص خود در زمینه مشاوره به بررسی برنامه‌های صحرایی برای وزارتخانه آموزش و پرورش پرداخته و می‌گوید: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما بر اساس رشته و حرفه به‌خصوص بعد از جریان کرونا، نگرانی از اوضاع و احوال آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش باید توجه به آسیب‌های روانی و اجتماعی مدارس باشد، افزود: در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که شرایط خیلی عوض شده است و فضای کودکان و نوجوانان در مدارس متفاوت از قبل است، اگرچه شرایط در حالت کلی ایده‌آل است ولی همه وظیفه داریم یک شرایط بحرانی و یا نیمه بحرانی اعلام کنیم تا آسیب‌های اجتماعی را کنترل کنیم.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به‌نحوی لوح سفیدی هستند که مدارس، محتوای مدرسه، رفتار معلمان، ارکان مدرسه و برنامه‌ریزان به مثابه قلمی بر روی آن لوح هستند، اظهار کرد: یکی از مؤثرترین بافت‌هایی که دانش‌آموزان در آن تربیت می‌شوند، مدارس است چون رفتارهای آدمی بیشتر در سن کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به نوبه خودم به‌عنوان یک متخصص مشاوره و علاقه‌مند به ارتقای رفتارهای مثبت، امیداورانه و تاب‌آورانه در رفتارهای دانش‌آموزان، اعلام می‌کنم که تکاپوی بسیار خوبی در نحوه مدیریت وزیر معرفی‌شده به مجلس برای وزارتخانه آموزش و پرورش وجود دارد و امیدوارم با حضور صحرایی شرایط نسبت به قبل بهتر شده و جلوی خیلی از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس گرفته شود.

عضو کارگره مشاوره شورای تحول ضمن اظهار امیدواری نسبت به باز شدن در‌ب‌های آموزش و پرورش به سمت صاحبان ایده، عمل و بینش در دوره جدید، خاطرنشان کرد: یکی از جذا‌ب‌ترین، پرچالش‌ترین، کاربردی‌ترین و مؤثرترین فرآیند‌ها در عالم هستی، تعلیم و تربیت است اما با برنامه‌ای که از سوی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح شده است امیدوارم با یک تلاش مجاهدانه محقق شود.

سلیمی‌بجستانی ضمن آرزوی توفیق برای صحرایی، گفت: امیدوارم سطوح مختلف تعلیم و تربیت بعد از روی کارآمدن وزیر جدید در فرآیند رشد و پیشرفت قرار بگیرد و آموزش و پرورش و کرامت معلمان به جایگاه حقیقی خود برگردد و با شعار مدرسه‌محوری و دادن اختیارات به مدارس به عنوان موتور محرکه از تمرکزگرایی صرف عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار