دانش‌آموز خبرنگار فعال پانا شهرستان‌های استان‌تهران:

راز موفقیت در تمامی عرصه‌ها، خودباوری و داشتن ایمان به توانایی‌های فردی است

رباط‌کریم (پانا) - دانش‌آموز خبرنگار فعال شهرستان‌های استان تهران و رابط‌خبری سابق خبرگزاری پانای شهرستان رباط‌کریم، عامل موفقیت‌های خود را خودباوری برشمرد و شرط رسیدن به خواسته‌ها و اهداف را داشتن ایمان به توانایی‌های فردی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
راز موفقیت در تمامی عرصه‌ها، خودباوری و داشتن ایمان به توانایی‌های فردی است

بهار افراسیابی دانش‌آموز خبرنگار نخبه دبیرستان دوره‌دوم نظری شاهد کوثر شهرستان‌ رباط‌کریم، رابط‌ دانش‌آموز خبر سابق خبرگزاری‌پانا شهرستان‌ رباط‌کریم و خبرنگار دانش‌آموز فعال شهرستان‌های استان‌تهران در گفت‌و‌گو با پانا، به مناسبت سالگرد تاسیس خبرگزاری پانا، در رابطه با چگونگی ورود به عرصه خبرگزاری‌پانا بیان کرد: «از پایه هشتم توسط مدیر دبیرستان دوره‌اول خود با خبرگزاری‌پانا آشنا شدم. اوایل ورود به این عرصه با توجه به اینکه آموزشی ندیده‌ بودم، شهرستان ما رابط خبری نداشت و با حرفه خبرنگاری آشنایی نداشتم با کمک یکی از خبرنگاران که به این کار آشنایی داشت و مدیر مدرسه یک خبر نوشتم. این خبر، بسیار ابتدایی و با کلی اشکال همراه بود، ولی با اصلاح ایرادات انتشار پیدا کرد. با تلاش‌ و پشتکار بسیار ادامه دادم و کادر اداری مدرسه خودم خبر تهیه کردم. سپس با سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم مسئولین آشنا شدم و از فعالیت‌های اداره خبر تهیه می‌کردم، تشویق‌ها و تقدیرها سبب شدند که انگیزه‌ای برای ادامه مسیر داشته باشم.»

وی افزود: «هم‌اکنون بیش از ۳سال است که به عنوان دانش‌آموز خبرنگار در خبرگزاری پانا شهرستان رباط کریم فعالیت می‌کنم و خبرنگار شهرستان‌های استان‌تهران هستم. اوایل بر گزارش تصویری تمرکز بیشتری داشتم که ماحصل آن این بود که توانستم در مسابقه‌ای که از طرف اداره کل شهرستان‌های استان‌تهران با محوریت عکاسی از کاروانسرای حاج کمال شهرستان رباط‌کریم برگزار شده بود به ترتیب رتبه سوم و رتبه منتخب را از بین شهرستان‌های استان‌تهران کسب کنم. یک‌سال ابتدایی ورود به این عرصه را صرف خواندن اخبار سایت خبرگزاری‌پانا کردم تا بتوانم خبر متنی‌های خوبی بنویسم. بیشتر وقت‌ها خبر‌هایی خیالی را با رعایت قوانین خبر می نوشتم، این کار مهارت نوشتن من را قوی کرد. هیچ وقت از اینکه خبر‌هایم رد می‌شدند، ناامید نشدم و سعی کردم نقاط ضعفم را ارتقاء دهم و دفعه بعدی در خبرم آن اشتباه را تکرار نکنم.»

اولین رابط خبری دانش‌آموز در بین شهرستان‌های استان‌تهران تشریح کرد: «بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف آموزش دادم و وارد این عرصه کردم. به دلیل نداشتن رابط این مسئولیت خطیر را در شهرستان بر عهده گرفتم و خبرهای دانش‌آموزان را تصحیح و داخل کارتابل خبری می‌گذاشتم. همواره با دانش‌آموزان مانند یک دوست و رفیق بودم و سعی می‌کردم ارتباط خوبی داشته باشم وآنان را علاقمند این راه کنم و که حداقل یک نفر این راه را در آینده به عنوان یک شغل بر عهده بگیرد.»

افراسیابی بیان کرد: «طی سه‌سال به صورت پیاپی، بخاطر فعالیت‌های خبری‌ام از اداره کل شهرستان‌های استان‌تهران در روز ۱۷ مرداد مناسبت روزخبرنگار مورد تقدیر قرار می‌گرفتم. با همکاری اداره شهرستان برای دانش‌آموزان گروه و جلسات حضوری تشکیل دادم که در آن جلسات علاوه بر آموزش، جزوه خبری خود را نیز تدریس می‌کردم. توانستم در ابتدا به عنوان خبرنگار دانش‌آموز در منطقه و استان، سردبیر، مربی و سپس اولین رابط‌خبری دانش‌آموز در بین شهرستان‌های استان‌تهران در شهرستان رباط‌کریم فعالیت کنم.»

دانش‌آموز نخبه شهرستان رباط‌کریم در پایان تصریح کرد: «راز موفقیت من باور داشتن به خودم است. اگر افراد به خود و توانایی‌هایشان ایمان داشته باشند، یقینا به خواسته‌ها و هدف‌هایشان خواهند رسید. فردی موفق است که همیشه در هر مرحله از زندگی خود نیاز به آموختن داشته باشد و بداند که هیچکس کامل نیست، آموختن در همه مراحل زندگی ادامه دارد و پایان پذیر نیست.»

این خبرنگار دانش‌آموز در توصیه به دانش‌آموز خبرنگارانی که به تازگی به عرصه خبرنگاری وارد شده‌اند گفت: «توصیه ام به دانش‌آموزان این است که بدون توجه به موقعیت و شرایط، برای آینده‌ خود تلاش کنند و سعی کنند برای خود، خانواده و کشور مفید باشند. اگر شکست خوردند، ناامید نشوند و ادامه بدهند. شکست، انسان ضعیف را قوی می‌کند و از او فردی قدرتمند و حرفه‌ای می سازد.»

همچنین بهار افراسیابی در پایان از تمامی مسئولین و افرادی که در این راه مشوق اصلی او بودند و به ویژه خانواده خود تشکر و قدردانی کرد.

دانش‌آموز خبرنگار : مهدیس ارشادی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار