کهگیلویه و بویراحمد میزبان مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور خواهد بود

یاسوج (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد با پیگیری‌های انجام شده، قرار شد میزبانی مسابقات هندبال، بدمینتون و تنیس دانش‌آموزی سراسر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد داده شود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کهگیلویه و بویراحمد میزبان مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور خواهد بود

فرشید کرمی عنوان کرد: به همین خاطر حسین بابویی، رئیس فدراسیون دانش‌آموزی کشور، برای بازدید از زیرساخت‌های ورزشی وارد استان شده است تا با بررسی آن‌ها تأییدیه نهایی را به ما بدهد.

کرمی ادامه داد: میزبانی این مسابقات در تاریخ استان بی‌سابقه است و این اولین بار است که کهگیلویه و بویراحمد میزبانی این مسابقات را بر عهده می‌گیرد.

وی گفت: ٢ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات هندبال، بدمینتون و تنیس روی میز در تیر ماه سال جاری میهمان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به پیامدهای مطلوب اقتصادی و فرهنگی این میزبانی گفت: وقتی دو هزار و ۵۰۰ دانش‌‌آموز از سراسر کشور وارد استان می‌شوند، علاوه بر افزایش گردش مالی به ویژه در شهرستان بویراحمد، فرهنگ و هنر این استان نیز به سراسر کشور معرفی می‌شود.

کرمی اظهار کرد: ۹۰ درصد کارها برای میزبانی مسابقات هندبال، بدمینتون و تنیس روی میز انجام شده است.

وی گفت: اگر زیرساخت‌های ورزشی تأیید شوند، ما در تیر ماه میزبان مسابقات دانش‌آموزی دختران و پسران خواهیم بود.

وی در ادامه به جمعیت کم ولی پر از استعداد کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: امروز از سه دانش‌آموز مدال‌آور تجلیل خواهیم کرد؛ یوسف آذریان قهرمان دو سه هزار متر کشور در بندر عباس که هفته پیش رکورد آسییا را نیز جابه‌جا کرد، مانی مختاری در دو هزار و ۵۰۰ متر رتبه دوم بازی‌های کشوری و همچنین آسیایی را کسب کرده است و عباس مهرابی نیز در رشته پرتاب دیسک مقام اول دانش‌آموزان کشور و چهارم مسابقات آسیایی را کسب کرده است.
وی ادامه داد: هندبال کهگیلویه و بویراحمد در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و انشاالله در مسابقات متوسطه اول نیز با اختلاف، مقام اول را کسب خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که آنچه در ورزش هزینه می‌شود، سرمایه‌گذاری است، عنوان کرد: از مجوعه تربیت بدنی در سطح استان متشکرم که موجب شدند استان آمادگی میزبانی مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور را کسب کند.

حسنعلی عزت خواه در ادامه به درخشش تیم هوش مصنوعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جهان اشاره کرد و گفت: این افراد می‌توانند آینده این مملکت را رقم بزنند.

گفتنی است در پایان این نشست از سه قهرمان دانش‌آموزی تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار