فرماندار سراب:

۲۲۵ واحد مسکونی در شهرستان سراب در زلزله آسیب دیدند

تبریز (پانا) - فرماندار سراب با اعلام اینکه زلزله دو روز پیش به ۱۶۵ واحد مسکونی در ۲۸ روستا از ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرده است، آسیب دیدگی ۶۰ واحد دیگر در شهر سراب را تا ۳۰ درصد اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۲۵ واحد مسکونی در شهرستان سراب در زلزله آسیب دیدند

علی جهانی در جلسه مدیریت بحران شهرستان سراب افزود: علاوه بر این در آخرین بررسی تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر ۱۵۷ واحد دامی در ۳۵ روستای بخش مرکزی از ۱۰ تا ۲۰ درصد دچار خسارت شده اند.

وی با اشاره به نا ایمن بودن یکی از واحد‌های مسکونی در روستای تازه کند گفت: اعضای این خانواده ۴ نفره با تلاش نیرو‌های هلال احمر تحت شرایط اسکان اضطراری قرار گرفتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به آمار مصدومان این زمین لرزه گفت: ۱۸ نفراز حادثه دیدگان به دلیل ترس از زلزله دچار پیچ خوردگی پا و استرس و اضطراب شده بودند که با مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی در کمتر از دو ساعت مداوا و ترخیص شدند.

محمد باقر هنربر افزود: در شهرستان میانه به ۱۰۰ واحد مسکونی و دامی در ۹ روستا خسارتی کمتر از ۳۰ درصد وارد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم از اهالی حادثه دیده خواست تا برای بازسازی واحد‌های مسکونی خود به تشکیل پرونده اقدام کنند.

سروری افزود: با قطعی شدن آمار واحد‌های خسارت دیده تا ۴۸ ساعت آینده عملیات آوار برداری آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم این واحد‌ها را تا فراررسیدن فصل سرما به اتمام برسانیم.

اول خرداد ماه سال جاری ساعت ۲۱:۰۶ زلزله‌ای به قدرت ۴.۹ ریشتر شهرستان‌های سراب و میانه را در آذربایجان شرقی لرزاند. این زمین لرزه در موقعیت جغرافیایی ۳۷.۷۷ شمالی و ۴۷.۵۴ شرقی در عمق ۸ کیلومتری زمین و در ۱۹ کیلومتری سراب، ۲۵ کیلومتری ترکمانچای و ۲۷ کیلومتری ترک در آذربایجان شرقی روی داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار