آیین افتتاحیه نمایشگاه تصاویر سیاه‌قلم شهدا در بهارستان/فیلم

بهارستان یک (پانا) -‌ فرماندار شهرستان بهارستان در آیین افتتاحیه نمایشگاه تصاویر سیاه‌قلم شهدا و مراسم ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر، مهم‌ترین عامل این اتفاق را توکل بر قدرت الهی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۴۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه نمایشگاه تصاویر سیاه‌قلم شهدا در بهارستان/فیلم

عبدالله نوحی فرماندار شهرستان‌ بهارستان، در آیین افتتاحیه نمایشگاه تصاویر سیاه‌قلم شهدا و مراسم ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: "خرمشهر را خدا آزاد کرد" جمله‌ای از امام خمینی(ره) است؛ طبق اصول جنگی، مادیات و ابزار و ادوات و نیروهای نظامی و جنگی را در نظر می‌گیرند و محاسبه می‌کنند که این عملیات انجام شدنی است یا انجام شدنی نیست و شاید کارشناسانی که در آن دوره بودند، پیش‌بینی این آزادسازی را نمی‌کردند.

نوحی ادامه داد: هیچ‌کدام از این داده‌ها مشخص نمی‌کرد که ایرانیان بتوانند عملیات را با موفقیت انجام بدهند؛ اما دشمنان در محاسبه‌‌ خود، همیشه از یک عامل غفلت می‌کنند و آن عامل، معنوی و قدرت الهی و توکل بر قدرت الهی است؛ گاها نیاز است همه ما، از علم و مال و وقت خود هزینه کنیم و این جهاد تبیین است.

وی همچنین افزود: دشمنان گمان نمی‌کردند که جوانان و رزمندگان ایران اسلامی با توکل بر قدرت الهی بتوانند پیروزی را کسب کنند، مقام معظم رهبری نیز فرمودند آزادسازی خرمشهر به دلیل توکل به قدرت الهی بوده که این توان در ویژگی‌های تمام رزمندگان ما در عملیات آزادسازی خرمشهر وجود داشته است. مقام معظم رهبری فرمودند ما خرمشهر در پیش داریم؛ ما باید در تمام حوزه‌ها با توان و توکل به قدرت الهی پیش برویم و این عقیده باید در شخصیت ما باشد و همه به عنوان یک سرباز برای آزادسازی خرمشهرها آماده باشیم.

عبدالله نوحی در ادامه با اشاره به جنگ نرم شرح داد: در جنگ سخت، جوانان ما شهید شده و باعث آبروی ما می‌شدند، کوچه‌های خود را به نام آنها می‌زدیم و خانواده‌های آنها را تکریم می‌کردیم؛ اما افرادی که در بحث فرهنگی آسیب می‌بینند، سوال پیش می‌آید که چه اتفاقی برای آنان رخ می‌دهد، در جنگ ترکیبی که دشمن برای ما طراحی کرده است، باید دقت بیشتری داشته باشیم.

در پایان محمد آگاهی‌مند شهردار صالحیه درخصوص نمایشگاه سیاه‌قلم شهدا اذعان کرد: روز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت است و نمایشگاه نقاشی تصاویر شهدا توسط عزیزان هنرمند ما در شهر صالحیه تهیه شده و این نقاشی‌ها به دست خانواده شهدا می‌رسد تا به عنوان یادگاری از مجموعه مدیریت شهری انشاالله بتوانیم تقدیم خانواده شهدا کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار