امروز: یکشنبه 7 خرداد 1402 - 22:02 تبلیغات
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • دانش‌ آموز خبرنگار
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا اقتصادی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۴ کریدور اصلی اعتبار نیاز است

۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۴ کریدور اصلی اعتبار نیاز است

5/24/2023 11:16:00 AM
5/24/2023 11:16:00 AM
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 11:16
راه اندازی چهارمین قطار مسافری لوکس قم  به مشهد مقدس

تهران (پانا) -  معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه تکمیل ۴ کریدور اصلی کشور که ارتباط ریلی با شرق و غرب را تکمیل می‌کند، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۴ کریدور ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵.۸ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش شرکت ساخت، خیراله خادمی در هشتمین کنفرانس بین‌المللی پیشرفت‌های اخیر مهندسی راه‌آهن اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی کشور در قالب ۴ کریدور اصلی با تمرکز بر اتصال به شبکه حمل و نقل کشورهای همسایه در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، یکی از مهم‌ترین راهکارها برای تغییر مد حمل و نقل از جاده‌ای به ریلی، تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل و رفع گلوگاه‌های شبکه ریلی کشور دانست و گفت: این هدف در حال حاضر با طراحی و اجرای ۴ کریدور ریلی و اتصال آن به بنادر مهم و مبادی ورودی و خروجی کشور دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: موقعیت ویژه ایران در منطقه از دیرباز تاکنون نشان می‌دهد با تکمیل شبکه حمل و نقل و ممتد کردن مسیرهای ریلی می‌توان از ظرفیت‌های موجود به‌ویژه بنادر جنوبی و شمالی کشور بهره‌مند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این همایش از تصویب طرح تکمیل ۴ کریدور اصلی در کشور و تاکید مقام معظم رهبری برای تکمیل هرچه سریع‌تر این مسیرها خبر داد و گفت: کریدور ریلی شرق به طول ۱۵۰۰ کیلومتر از ایستگاه چابهار تا یونسی در شرق کشور اولین کریدور است که احداث ۶۰۰ کیلومتر بخش جنوبی آن در حال انجام است و انعقاد قرارداد ۲۸۰ کیلومتر دیگر نیز در حال اجراست.

خادمی از خط ریلی بندرعباس - آستارا به عنوان کریدور ترانزیتی شمال - جنوب مرکزی کشور و مهم‌ترین کریدور کشور یاد کرد و ادامه داد: تکمیل کریدور شمال - جنوب موجب اتصال به کشور آذربایجان در شمال و اتصال به هند از طریق بندرعباس می‌شود و تکمیل شدن حدفاصل رشت تا آستارا، مسیر ترانزیت کالا در کریدور بین المللی هند تا شمال اروپا را ۶ هزار کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه اتصال بندر امام خمینی(ره) به آستارا و از آنجا به کشور آذربایجان و همچنین اتصال بوشهر به شبکه ریلی را دو کریدور دیگر معرفی کرد و افزود:‌ اتصال بوشهر به شبکه ریلی موجب استفاده از ظرفیت‌های این بندر می شود. در حال حاضر این مسیر تا شیراز تکمیل شده است و با تکمیل حدفاصل شیراز تا بوشهر و از آنجا تا عسلویه به طول ۵۰۰ کیلومتر این کریدور نیز به صورت پیوسته در دسترس قرار می گیرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این ۴ کریدور را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵.۸ میلیون یورو اعلام کرد.

بومی سازی ساخت خطوط ریلی

خادمی خودکفایی در تولید ریل را از دستاوردهای مهم در توسعه شبکه حمل و نقل کشور دانست و گفت:‌ تولید ریل مورد نیاز ساخت شبکه ریلی در داخل کشور، همچنین استفاده از ریل طویل در مسیر چابهار به زاهدان به عنوان اولین مسیر ریلی جدید از دیگر اقدامات برای تسریع در تکمیل شبکه ریلی محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بومی سازی ساخت خطوط ریلی با استفاده از توان فنی و مهندسی بالای کشور را از افتخارات ملی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در بخش زیرسازی، روسازی، ادوات و تجهیزات ریلی از دیگر دستاوردهای صنعت ریلی کشور است که با توجه به توان فنی، مطالعاتی و اجرایی مهندسان کشور در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تکمیل کریدورهای ریلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه
اخبار مرتبط
  • تأسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری و شرکت های حمل و نقلی و لجستیکی بین کشورهای منطقه

  • بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه برای

  • موافقت محیط زیست با اجرای راه‌آهن رشت- آستارا با کمترین تخریب جنگل

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • افزایش ۲۳ درصدی قیمت خرید گندم در اردبیل

  • فعال شدن سامانه مشاهده صورت‌وضعیت مالی و ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان

  • پیام تبریک اصغر باقرزاده به مناسبت سالروز تاسیس پانا

  • حضور مدیرکل دفتر بررسی‌های شورای اطلاع‌رسانی دولت در خبرگزاری پانا

  • شیوه‌نامه نقل‌وانتقال فرهنگیان ابلاغ شد

  • جابه‌جایی بیش از ۲۵۵ هزار مسافر از استان اردبیل

  • صحرایی برنامه‌های ویژه‌ای برای راه‌اندازی دوباره مراکز تربیت معلم دارد

  • دکتر صحرایی در شرایط کنونی، بهترین گزینه و انتخاب برای آموزش‌و‌پرورش است

  • نشست صمیمی فرماندار کاشمر و نماینده ترشیز با اصحاب رسانه

  • مراسم گرامیداشت سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرمشهر

  • زیارت پرچم امام رضا (ع) در مدرسه استثنایی نور اسلام ورامین

  • شناسایی ۶۷ بیمار کووید ۱۹ ‌در شبانه‌روز گذشته

  • درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان؛ پل ابریشم‌ مسدود شد

  • بهترین دانش‌آموزان و دانشجویان باید برای حرفه معلمی انتخاب شوند

  • مزرعه لاله در روستای «اسپره خون» تبریز

  • اطلاعیه پلیس درباره سیلی زدن سرباز وظیفه به راننده خودرو

  • حضور رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خبرگزاری پانا

  • سخنگوی دولت: مصوبه دولت درباره نرخ تسعیر ارز قانونی است

  • ‌درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت؛ تشکیل جلسه مسئولان مرزی ‌برای بررسی دلایل تنش‌

  • مشارکت 11 میلیون دانش‌آموز در طرح «همیاران پلیس»

  • نگاه دکتر صحرایی فراگیر شدن ورزش دانش‌آموزی برای دختران و پسران است

  • جان باختن ۳ نفر بر اثر سیلاب خراسان شمالی

  • دیپلماسی فعال و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان نقطه قوت دولت مردمی است

  • سد بزرگ کنکور را با کمک مجلس درهم می‌شکنیم

  • شرط یک‌سال رهن بودن سند خودرو حذف شد

  • جباری: صحرایی‌ قطعاً ‌شایستگی ‌مدیریت وزارت آموزش و پرورش را دارد

  • قانون سقف بودجه باشگاه‌ها به جایی نمی‎‌رسد

  • تقویت موسسات قرآنی در صدر حمایت‌های وزارت فرهنگ قرار دارد

  • هتل شرکت ایرانگردی و جهانگردی میزبان بازنشستگان در مشهد است

  • آیت‌الله رئیسی: روابط ایران و عمان از مرحله تجاری به مرحله سرمایه‌گذاری ارتقا یافته است

  • بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حمایت از رضامراد صحرایی

  • کاهش دو مرحله‌ای نرخ بلیط مترو با تطبیق قانونی توسط فرمانداری تهران

  • امیر قطر پیروزی اردوغان را تبریک گفت

  • شریفیان: مجلس به صحرایی به‌عنوان نیروی جوان و انقلابی، قاطعانه رای اعتماد می‌دهد

  • حضور یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت در ایران در ۱۴۰۱

  • «صحرایی» آموزش و پرورش را از بن‌بست خارج می‌کند

  • خاندوزی کدام امتیازهای ویژه را حذف کرد؟

  • قبل از شروع فیلمبرداری هر فیلم به حرم امام رضا (ع) می‌روم

  • مهلت ثبت‌نام هنرمندان در سامانه نهضت ملی مسکن تمدید شد

  • تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله مجلسی

  • اردوغان در انتخابات پیروز شد

  • داور شهرآورد 101 امشب یا فردا صبح مشخص می‌شود

  • تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر در دستور کار است

  • بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند به وطن خود بازگردند

  • شناسایی ۳ هزار پرونده زمین‌خواری در پنجره واحد مدیریت زمین

  • افزایش ۴۸ درصدی فروش تعداد نسخه‌های کتاب نسبت به سال گذشته

  • چراغ سبز مجلس به صحرایی

  • هیچ مجوزی برای واردات مرغ از بلاروس صادر نشده است

  • طبق شواهد، طالبان شروع‌کننده تیراندازی در مرز بودند

  • مشاور امنیت ملی عراق فردا به تهران می‌آید

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم