در گفت‌وگو با پانا؛

محمدبیگی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌ها و تجارب خوبی دارد

تهران (پانا) - نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن مرور انتظارات فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده از وزیر آموزش و پرورش، به برخی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی این وزارتخانه اشاره و تاکید کرد که آقای صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌ها و تجارب خوبی دارند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
محمدبیگی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌ها و تجارب خوبی دارد

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار اخیر اعضای فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: «انتظار داریم که وزیر آموزش و پرورش، در آینده، اولا نگاه خانواده‌محور به آموزش و پرورش داشته باشد، به خاطر اینکه ما با مخاطرات استحکام خانواده روبه‌رو هستیم و دانش‌آموزان ما باید مهارت‌های زندگی را آموزش ببینند تا در آینده بتوانند هم با همسر و هم با اعضای خانواده خود خوب تعامل کنند. این خیلی برای ما مهم است.»

وی با بیان اینکه آماده‌شدن دانش‌آموزان برای پذیرفتن نقش‌های همسری، مادری و پدری بسیار مهم است، گفت: «همچنین بحث استعدادیابی دانش‌‌آموزان و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت استعدادشان از سوالات اعضای فراکسیون از دکتر صحرایی بود. بحث استفاده از مربیان طرح امین و پرورش معنوی دانش‌‌آموزان نیز از دیگر سوالات ما بود. همچنین ضرورت توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلمان مورد تاکید قرار گرفت تا غفلت یک دهه اخیر درباره این دانشگاه جبران شود.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: «آن چیزی که ما از برنامه‌های آقای صحرایی شنیدیم، چون اولین رودررویی بنده با ایشان بود، به نظر می‌رسد که برنامه‌های خوبی دارند، تجارب خوبی را ارائه دادند. البته جمع‌بندی نظرات برای رای‌گیری درباره ایشان، به ادامه جلسات ما در فراکسیون انقلاب اسلامی و کمیسیون‌ها وابسته است تا آشنایی ما درباره ایشان بیشتر شود.»

محمدبیگی گفت: «ایشان پاسخی که به ما دادند ایجاد شبکه آموزش خانواده در بستر فناوری اطلاعات و رسانه با محوریت انجمن اولیا و مربیان بود که این مورد تاکید فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده است.»

وی در این باره افزود: «بحث تدوین و اجرای پودمان خانواده را برای ارتقای سواد رسانه‌ای ‌و توانمندسازی خانواده‌ها در مواجهه هوشمندانه با رسانه‌ها مطرح کردند. طراحی برنامه و راه‌اندازی مرکز یادگیری محلی و سکوهای آموزشی برای آموزش و توانمندسازی والدین پیش از ورود کودک به دبستان را طراحی کردند و همچنین طراحی دوره‌های الزامی آموزشی تربیت خانواده‌ها پیش از ورود کودک به مدرسه برای سنجش شایستگی‌های تربیتی والدین با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها؛ همچنین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که این هم مورد نظر ما بود. مجموع این‌ها و مواردی که تاکنون مطرح کرده‌اند مورد نظر فراکسیون بوده است.»

این نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان کرد: «بحث الگوها و سیاست‌های جمعیتی و نشان دادن نقش پدر، مادر، خواهر، برادر و خانواده برای حمایت از فرزندآوری و فرزندپروری و تغییر کتب درسی مبتنی بر سیاست‌های کلی جمعیت از خواسته‌های ما از وزیر آینده است که امیدواریم در آینده این موارد صورت بگیرد. انتظار داریم در دولت سیزدهم وزیر آموزش و پرورش به توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی اقدام کند. ما در برخی از مناطق که جمعیت بیشتری داریم، هنوز مدارس مختلط دخترانه و پسرانه داریم که این مورد پسند نظام آموزش و پرورش و خانواده‌ها و فرهنگ ما نیست. به دلیل کمبود فضا گاها این ادغام به‌ویژه در مناطق روستایی و محروم دیده می‌شود.»

وی در ادامه افزود: «موضوع محرومیت‌زدایی را از آقای وزیر پیگیر شدیم که ایشان برنامه‌هایی در این زمینه دارند. بحث توسعه ظرفیت‌های اردوگاه‌های دانش‌آموزی، ملی و محلی را ایشان مطرح کردند که امیدواریم این موارد همگی محقق شود.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: «یکی از نگرانی‌های ما به‌عنوان فراکسیون خانواده و جمعیت بحث رشد و تکامل کودکان است. انتظار داریم در این زمینه اقداماتی انجام شود. ایشان در یک بند از برنامه‌های خود، طراحی و تولید پرونده الکترونیکی رشد و تربیت کودکان و دانش‌آموزان در دوره‌های پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه با تاکید بر ساحت‌های شش‌گانه تربیتی و کشف آنها را براساس سند تحول بنیادین پیشنهاد کردند که امیدوارم این پیشنهادها در آینده در آموزش و پرورش عملیاتی شود.»

محمدبیگی در پایان گفت: «همچنین بحث ارتقای وضعیت معیشتی معلمان، مدیران مدارس و اجرای کامل و صحیح رتبه‌بندی معلمان و توجه به نیازهای رفاهی و معیشتی معلمان هم از اهم نکاتی بود که مطرح شد. به هر حال ما آرزوی توفیق برای دکتر صحرایی داریم و امیدوارم نشست‌های آشنایی مجلس با ایشان ادامه پیدا کند و مجلس انقلابی هم بتواند به وظایف خودش در انتخاب وزیر با صحت و درستی عمل کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار