امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

دین اسلام، نجات‌دهنده دختران و بانوان از تحقیر و توهین است

بهارستان یک (پانا)- امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان دختر به مناسبت دهه کرامت، دین اسلام را نجات دهنده دختران و بانوان از تحقیر و توهین دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۴۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
دین اسلام، نجات‌دهنده دختران و بانوان از تحقیر و توهین است

به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) جمعی از دانش‌آموزان دختر ناحیه یک بهارستان با حجت الاسلام والمسلمین نورپور، امام جمعه بخش گلستان در دفتر ایشان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نورپور، امام جمعه بخش گلستان ضمن عرض تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، در سخنان خود اظهار کرد: دین اسلام، برای بانوان و دختران ارزش خاصی قائل شده است؛ بطوریکه خداوند در آیات قرآن کریم نیز به آنها اشاره کرده و یکی از سوره‌های قرآن به نام بانوان نامگذاری شده است تا مردم نیز به این مسئله واقف باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: دختران، مایه آرامش و نشاط والدین هستند و در احادیث اسلام به جایگاه آنان در بین خانواده اشاره شده است و خداوند و پیامبران همواره تاکید داشتند والدین با دختران به نیکی و ملایمت رفتار کنند و باعث رنجش آنها نشوند.

نورپور در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به برخورد مردم با دختران گفت: در گذشته، پیش از دین اسلام، کشور‌ها و ادیان مختلفی وجود داشتند، که رفتاری تحقیرآمیز، باعث آزار و اذیت آنان می‌شدند؛ مردان را برتر از زنان می‌دانستند و بانوان جایگاهی در جامعه نداشتند و باید مطیع اوامر مردان بودند.

وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولین آموزش و پرورش و تجلیل از دختران بیان کرد: جنسیت، معیار سنجش انسان‌ها نیست و تنها ایمان، تقوا و عمل صالح است که یک انسان را از دیگری برتر می‌سازد و باعث موفقیت آن فرد در زندگی می‌شود و هرکس نیز در این دنیا عمال صالح انجام دهد، مطمئن باشد خداوند از او راضی است.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار