معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان:

شادی و نشاط در خانواده های چند فرزند بیشتر از خانواده های تک فرزند است

شیروان(پانا)- دکتر حسن نوری در همایش گرامی داشت هفته ملی جمعیت که در بوستان کوثر شهرستان شیروان برگزار شد اظهار داشت: شادی و نشاط در خانواده های چند فرزند بیشتر از خانواده های تک فرزند است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
شادی و نشاط در خانواده های چند فرزند بیشتر از خانواده های تک فرزند است

وی در این همایش در رابطه با علت نامگذاری این هفته گفت: این هفته به مناسبت سالروز ابلاغ سیاست های رشد جوانی جمعیت, توسط مقام معظم رهبری به نام روز ملی جمعیت نامگذاری و این پیاده روی نیز به صورت نمادین و با هدف حمایت از قانون رشد جوانی جمعیت و همچنین الگو شدن و کمک به فرزندآوری برای سایر خانواده ها برگزار شد.

معاون بهداشتی و سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شیروان با اشاره به شعار سهم من از جوانی ایران افزود: در دهه 1330 میانگین جمعیت در بین خانواده ها حدود 4 تا 5 فرزند بود اما الان بیشتر خانواده ها به صورت تک فرزند هستند و اگر به همین صورت پیش برود در حدود سال های ۱۴۲۵ تا 1430 با یک کشور سالخورده مواجه خواهیم شد لذا با توجه به در پیش رو بودن بحران سالمندی جمعیت و کاهش بسیار پایین نرخ باروری در سطح کشور, این معیار رشد جمعیت باید به حد جایگزینی ۲.۱ برسد.

کارشناس مسئول واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان نیز گفت: بر اساس روزشمار هفته ملی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، همه ساله و با هدف تأکید و تشویق خانواده ها به فرزندآوری و حمایت از آنان، برنامه هایی در طول این هفته برگزار می شود.

مرضیه رضایی فاضل، سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری در خطبه های نماز جمعه، برپایی غرفه های سلامت و مشاوره فرزندآوری با حضور کارشناسان مراکز بهداشت و توزیع پمفلت های آموزشی در محل اقامه نماز جمعه، بازدید رییس شبکه بهداشت و معاون بهداشتی از مرکز مشاوره ازدواج و اهدای گل و پیام مرتبط با فرزندآوری به زوجین، توزیع پمفلت های آموزشی در هیئت های مذهبی و مساجد، استفاده از ظرفیت سفیران سلامت، داوطلبان محلی، سازمانی و رابطین سلامت و... در انتشار عمومی محتواهای رسانه ای را به عنوان بخشی از برنامه های در نظر گرفته شده در این هفته اعلام کرد.

وی در ادامه اهدای گل همراه با یک پیام مرتبط با فرزندآوری به مادران باردار مراجعه کننده به همکاران محیطی و ستادی، برگزاری پویش معنوی نوسرباز با هدف آموزش و مشاوره فرزند آوری برای عموم توسط پرسنل بهداشتی مراکز خدمات جامع سلامت شهری، توزیع پمفلت های آموزشی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مادری و خانواده در مدارس و چاپ تصاویر خانواده شاد و پیام های جمعیتی روی ساعت دیواری، لیوان، جاسویچی، تقویم رومیزی، دفترچه یادداشت و ... برای مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مادری و خانواده در بوستان بانوان با حضور مادربزرگ ها و نوه ها و به پرواز درآوردن بادکنک با شعار سهم من از جوانی ایران را به عنوان دیگر برنامه های این هفته بیان کرد.

کارشناس سلامت باروری واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان نیز گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته ملی جمعیت، واحد سلامت باروری فعالیت های متعددی را پیش بینی نموده است که در واقع هدف از این برنامه ها ایجاد فرصتی برای توانمند سازی خانواده ها در راستای تحکیم بنیان خانواده، افزایش رضایت مندی درخانواده، انتخاب آگاهانه و آزادانه و ارتقای باروری سالم است.

سمانه نوری دلدار، ارتقاء‌ توانمندی سلامت مادر، کودک و خانواده، ازدواج به هنگام و فرزند آوری جوانان در زمان مناسب، برخورداری کامل از نعمت زندگی سالم و خانواده و در نهایت بهره مندی جامعه از جمعیتی جوان، سالم و مولد را به عنوان دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

دکتر محمدرضا حیدری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان نیز با حضور در این همایش از تلاش های همکاران واحد سلامت خانواده و جمعیت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این پیاده روی از بانوان زیر ۱۸ سال دارای دو فرزند، بانوان زیر ۳۰ سال دارای سه فرزند و بانوان بالای ۳۰ سال دارای بیش از سه فرزند و همچنین از خانواده های همکاران شبکه بهداشت و درمان سه فرزند زیر ۶ سال و منتخبین تحت پوشش مراکز بهداشتی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل به عمل آمد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار