بدون تعارف با سخنگوی دولت؛ گپ‌و‌گفت خودمانی دانش‌آموزان با جوان‌ترین عضو کابینه

باید در راستای رویکرد مردمی دولت سیزدهم از ظرفیت خبرگزاری پانا بهره‌برداری حداکثری شود

تهران (پانا) - سخنگوی دولت در بازدیدی که روز دوشنبه 25 اردیبهشت‌ از خبرگزاری پانا داشت، در جمع دانش‌آموز خبرنگاران پانا حاضر شد و پس از گفت‌وگوی صمیمانه با آن‌ها، به سوالات‌شان پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بدون تعارف با سخنگوی دولت؛ گپ‌و‌گفت خودمانی دانش‌آموزان با جوان‌ترین عضو کابینه

علی بهادری جهرمی در ابتدای این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموز‌خبرنگاران، خطاب به آن‌ها، گفت: «قدر این برهه را بدانید؛ از امروز تصمیم خود را بگیرید و آینده خود را ترسیم کنید. اگر شما برای خود هدفگذاری نکنید، مسیر، شما را به هر سمتی که بخواهد حرکت می‌دهد. الزاماً مدرسه یا خانواده، شما را به نقطه روشنی نمی‌رساند چون شخص شما باید اهداف را در نظر بگیرد.»

وی با بیان اینکه در زمان تحصیل، دانش‌آموز‌خبرنگار بوده است، افزود:‌ «ما رصدهای پیشتازان و فرزانگان داشتیم و من خبرنگار رصد بودم. دانش‌آموز‌خبرنگار بودم و از آقای حسین مظفر، وزیر آموزش و پرورش مصاحبه گرفتم؛ به‌عبارتی می‌توانم بگویم که من لید و تیتر را در سازمان دانش‌آموزی یاد گرفتم.»

جوان‌ترین عضو کابینه دولت ادامه داد: «حروف ابجد را نیز در سازمان دانش‌آموزی یاد گرفتم که به درد من که دانشجوی حقوق بودم، می‌خورد و از تمامی هم‌کلاسی‌ها جلوتر بودم.»

وی با ذکر این جمله از مقام معظم رهبری که فرمودند ‌جوان و نوجوان را به اردوهای جهادی ببرید تا کیف حلال ببرند، گفت: «فعالیت‌های دانش‌آموزی، کلاس درس واقعی زندگی است. یکی از نقاط ضعف ما در نظام آموزشی، مهارت‌آموزی است. ‌این ضعف‌ها با فعالیت‌های دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی و انجمن اسلامی دانش‌آموزی جبران می‌شود. پیشنهاد من به‌عنوان خبرنگار دیروز پانا، به دانش‌آموز‌خبرنگاران این است که شما می‌توانید بهترین افراد باشید که مسائل منطقه‌ای را به مسئولان برسانید و مطالبه‌گری کنید. می‌توانید ظرفیت‌های محلی خود را معرفی کنید. کمپین‌های مشترک راه‌اندازی کنید. نهضت ملی کاشت یک میلیارد درخت در دستور‌کار وزارت جهاد کشاورزی بود که من به وزیر وقت جهاد کشاورزی گفتم که تنها در صورتی می‌توانید موفق شوید که با وزارت آموزش و پرورش همکاری کنید. در حوزه اتصال به دستگاه‌ها نیز کمک خواهم کرد. شکوه فردای میهن در گروی دانش‌آموزان است و باید برای دانش‌آموزان وقت گذاشت.»

در ادامه پرسش‌های دانش‌آموز‌خبرنگاران پانا و پاسخ‌های سخنگوی دولت را می‌خوانیم:

فاطمه عربقرایی، دانش‌آموز پایه یازدهم رشته تجربی از شهرستان پاکدشت؛ با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دانش‌آموز‌خبرنگاران پانا دارند و طبق فرموده مقام معظم رهبری که جوان و نوجوان آینده‌ساز مملکت هستند، دولت چه برنامه‌ای برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های این خبرگزاری دارد؟

بهادری جهرمی: رویکرد دولت این است که بتواند امور را مردمی پیش ببرد؛ هر کجا که ما بتوانیم ظرفیت‌های مردمی را کنار هم جمع‌آوری کنیم، از آن استقبال می‌کنیم. یکی از این مکان‌ها در حوزه رسانه، خبرگزاری پاناست که باید از آن به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

مجید سعیدی گرکانی، دانش‌آموز پایه یازدهم رشته انسانی؛ با توجه به اینکه در تیر ماه افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی را خواهیم داشت، شما به‌عنوان نماینده دولت نگاه‌تان نسبت به مجلس دانش‌آموزی چیست؟ از شما دعوت می‌کنم که در این افتتاحیه شرکت کنید.

بهادری جهرمی: من در اختتامیه دوره قبل مجلس دانش‌آموزی شرکت کردم. هر کدام از جلسات که وقت داشته باشم، حتما شرکت خواهم کرد. ما هرچه بتوانیم فرآیند‌ها و ساختارها را بازتر و مشورتی کنیم، آورده خودمان بیشتر می‌شود.

ایلیا یداللهی، دانش‌آموز‌خبرنگار منطقه 14؛ با توجه به جلسات هم‌اندیشی که با دانشجویان داشتید، ممکن است که چنین نشست‌هایی با دانش‌آموزان شهر تهران نیز داشته باشید؟ دانش‌آموزان پایه یازدهم، دوازدهم خوشحال می‌‌شوند که شما به صحبت‌هایشان گوش کنید و به سوالات‌شان پاسخ دهید.

بهادری جهرمی: تعهد می‌کنم به تعداد هر دانشگاهی که رفتم، در مدارس نیز حاضر شوم. ان‌شالله دوستان برنامه‌ریزی کنند، آمادگی دارم که حضور پیدا کنم.

پارسا غفاری، دانش‌آموز‌خبرنگار منطقه 13: سوال من در‌خصوص برنامه دولت برای مقابله با مافیای کنکور است که برای مقابله با این مافیا چه برنامه‌ای دارید؟

بهادری جهرمی: اصلی‌ترین برنامه همین بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد؛ به جای اینکه آینده دانش‌آموز در یک آزمون دو ساعته تعیین شود، در سلسله آزمون‌هایی که به شیوه جدید در سال‌های مختلف برگزار می‌شود، ارزیابی شود. طبیعتاً سازوکارهای تدابیر امنیتی و نظارتی لازم نیز پیش‌بینی می‌شود و این حوزه‌ها مستمراً تقویت می‌شود.

محمدامین راست‌بندی، دانش‌آموز‌خبرنگار منطقه 13: دولت برای اوقات فراغت دانش‌آموزان چه برنامه‌ای دارد؟

بهادری جهرمی: بخشی از اوقات فراغت به خانواده‌ها بازمی‌گردد؛ در این راستا نیز وزارت میراث فرهنگی، ‌زیرساخت‌های گردشگری لازم را فراهم کرده است. بخشی نیز به دوره‌های کارآموزی بازمی‌گردد که سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان دانش‌آموزی می‌توانند در این زمینه موثر باشند. در هر صورت دولت با تمام توان از این برنامه‌ها حمایت می‌کند.

آرمیتا رزاقیان، دانش‌آموز‌خبرنگار شهر تهران: با توجه به ظرفیتی که خبرگزاری پانا دارد و ما دانش‌آموز‌خبرنگاران فعالی در سراسر کشور داریم، ممکن است سهمیه‌ای برای دانش‌آموز خبرنگاران برای حضور در حیاط دولت در نظر بگیرید.

بهادری جهرمی: قول می‌دهم کارگاهی با حضور دانش‌آموز خبرنگاران برگزار شود تا رویدادهایی داشته باشید و کسانی که امتیاز کسب می‌کنند و برتر می‌شوند، در کارگاه‌ها حاضر شوند. برای حضور دانش‌آموز‌خبرنگاران در حیاط دولت باید هماهنگی صورت گیرد.

سیدمحمدطاها دلاوری‌ از شهرستان‌های استان تهران: متاسفانه در کشور این درک وجود ندارد که کلید حل مشکلات کنونی ما در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش است. تمام مسئولان موظف هستند که نسبت به آینده کشور حساسیت داشته باشند و در این راستا به معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش یاری برسانند. لطفا بفرمایید در این مسیر تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است؟

بهادری جهرمی: رویکردهای جدیدی که برای اجرای سند تحول بنیادین اتفاق افتاده است، کاملا در این راستاست. فهم آن در دولت وجود دارد اما به زمان و همت جمعی نیاز است.

زهرا سادات حاتمی، دانش‌آموز‌خبرنگار شهرستان پاکدشت: با توجه به اینکه شاهرگ حیاتی هر جامعه‌ای نسل جوان آن جامعه است و با نظر به موفقیت‌های ما در عرصه‌های علمی، موضوع و دغدغه امروز همه ما تربیت هر چه بهتر دانش‌آموزان، در قالب الگوی ایرانی اسلامی است. با توجه به مسئولیت دستگاه‌های اجرایی، برنامه دولت برای پرورش دانش‌آموزان در قالب الگوی ایرانی اسلامی چیست؟

بهادری جهرمی: آینده ایران را نوجوان امروز می‌سازد. چون در اجرای سند تحول بنیادین عقب ماندیم، بسیاری مواقع الگوهای دیگری برای تعلیم و تربیت آوردند. الگوی بومی و دینی ما پیشرو است و نمونه و تاریخ داریم که وقتی بومی و دینی کار کردیم، پیشرفت کردیم. لذا اولویت اصلی دولت این است که بتوانیم مجری سند تحول بنیادینی باشیم که سال‌ها به آن بی‌توجهی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار