برگزاری یادواره شهید دانش‌آموز علی‌اکبرشرکا‌ در شهرستان مانه و سملقان

مانه و سملقان (پانا) - مراسم یادواره شهید‌دانش‌آموز علی‌اکبرشرکا با هدف تقویت نهادینه‌شدن فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان دهه ۸۰ و ۹۰ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهید دانش‌آموز علی‌اکبرشرکا‌ در شهرستان مانه و سملقان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مانه و سملقان، در مراسم فرهنگ ایثار و شهادت گفت: برگزاری این یادواره‌ها و بیان خاطراتی که می‌توانند رزمندگان و ایثارگران برای دانش‌آموزان ما داشته باشند، مطمئناً مسیر روشنی را برای آن‌ها باز خواهد کرد. مطمئن باشید که دانش آموزان اطلاعات کافی ندارند، دلیل رفتن‌ها، مقاومت‌ها و جنگ‌ها چیست و اگر با دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه صحبت کنند شاید هنوز باورشان نشود که چرا عمو، دایی و پدربزرگشان به جبهه رفتند و شهید شدند و هنوز در ذهن آن‌ها نمی‌گنجد و باید بزرگواران در حوزه بسیج و معلمان، این مطالب را برای بچه‌ها بشکافند و توضیح دهند.

مدیر آموزش و پرورش با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدا خاطرنشان کرد: هر چقدر یاد شهدا، ایثارگری‌های این عزیزان در جامعه کمرنگ و کمتر شود، اتفاقات دیگری جایگزین می‌شود و اتفاقاتی که برای بچه‌ها و فرزندان ما در سال‌های اخیر رخ داد، شاید به دلیل کم‌کاری ما در تببین و توضیح و یادمان این بزرگان در کشور باشد.

روحانی با اشاره به هدف شهدا، تصریح کرد: پدران و پدربزرگان و فرزندان خیلی از این مادران گرانقدری که زینبی و زهرایی بودند، رفتند تا از من و شما و از این سرزمین دفاع کنند. آنها نگذاشتند کوچکترین بی احترامی به زنان و مادران جامعه ما و فرزندان این سرزمین اتفاق بیافتد.

روحانی با بیان اینکه، ما ۳۴ شهید دانش آموز در شهرستان مانه و سملقان داریم، افزود: شهید شرکاها، شهید یزدانی و شهید رنجبر که هر سه شهید، پسرخاله بودند درسن ۱۵سالگی رفتند و به شهادت رسیدند. اینها به این خاطر رفتند که ما و شما راحت زندگی کنیم.

شایان ذکر است در این مراسم، عیسی زنگی کارشناس فرهنگی و هنری، عباس آذریان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان، ابراهیم بهادری مسئول بسیج فرهنگیان، فائزه خالقی مسئول بسیج خواهران و مادر شهید علی اکبر شرکا و دیگر همکاران دبستان ابتدایی نسترن حضور داشتند.

خبرنگار: حوری کریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار