پس از عملیات سوخت‌گذاری سالانه و بازرسی‌های دوره‌ای صورت گرفت؛

اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری

تهران (پانا) - واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر پس از عملیات سوخت‌گذاری سالانه و بازرسی‌های دوره‌ای، روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه جاری مجدداً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اتصال مجدد نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر که در تاریخ 25 بهمن 1401 به‌منظور انجام بازرسی‌های دوره‌ای و سوخت‌گذاری سالانه خاموش شده بود، پس از انجام فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه‌ جاری مجدداً به شبکه برق سراسری کشور متصل شد.
شایان ذکر است هر سال به منظور بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر و نیز به هنگام انجام عملیات و بارگذاری سوخت جدید، فرصتی فراهم می‌آید تا اقدامات لازم در زمینه بازرسی دوره‌ای تجهیزات این نیروگاه انجام شود.

بر این اساس و با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات تعویض سوخت سالانه و بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده این واحد نیروگاهی از تاریخ 25 بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد و پس از انجام این عملیات؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از ساعت 23:18 روز دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه جاری مجدداً در مدار تولید قرار گرفت و به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

در انجام این عملیات کارشناسان، متخصصان، شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر با توان تولید 1000 مگاوات الکتریکی، از زمان شروع بهره‌برداری صنعتی در سال 1392 تاکنون با رسیدن به مرز تولید 58 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تامین مطمئن بخشی از انرژی الکتریکی موردنیاز کشور به ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی ایفا کرده است.

همچنین این واحد نیروگاهی با تولید نزدیک به 6میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در سال 1401، نقشی تعیین‌کننده و تاثیرگذار در عبور از اوج تابستانی و زمستانی مصرف برق و انرژی در کشور داشته است.

گفتنی است نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یک واحد تولید برق سازگار با محیط زیست و انرژی پاک از ابتدای آغاز به‌کار تاکنون، موجب صرفه‌جویی به میزان حدود 90 میلیون بشکه معادل نفت‌خام شده و نیز از انتشار نزدیک به 57 میلیون تن انواع گازهای آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده ‌است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار