مدیرکل آموزش و پرورش در نماز جمعه قزوین:

امسال رویکرد در ثبت‌نام مدارس باید رویکرد تربیتی باشد

قزوین(پانا)-نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین که امروز جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین بود، گفت امسال رویکرد در ثبت نام مدارس باید رویکرد تربیتی باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
امسال رویکرد در ثبت‌نام مدارس باید رویکرد تربیتی باشد

ظهر روز جمعه پانزدهم اردیبهشت ماه نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه قزوین بود.

سیاهکالی مرادی، در بخش اول سخنان خود به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان پرداخت وگفت: رهبر معظم انقلاب از جامعه معلمین تقدیر و تشکر نمود و از آنان به عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی و معماران آینده کشور یاد کرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان تاکید داردو شکل دادن به شخصیت ایرانی اسلامی و توجه به آموزش وپرورش احترام به وطن پرچم و ملیت و افتخار به ایرانی بودن در مدارس را خواستار شد.

مدیر کل آموزش وپرورش استان قزوین اظهار کرد: امام خامنه‌ای با اشاره به شخصیت والای استاد مطهری ایشان را الگوی معلمان دانست و بر مطالعه کتب استاد مطهری توسط معلمان تاکید کرد که در این راستا برگزاری دوره ضمن خدمت از کتب استاد مطهری برای معلمان در دستور کار آموزش وپرورش استان قرار دارد.

وی بیان داشت: تاکید بر تقویت مدارس دولتی از دیگر تاکیدات مقام عظمای ولایت بود که در استان قزوین این امر با راه اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی عملیاتی شده است که در همین راستا در یک سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیارد ریال تجهیزات طی دو مرحله جهت تجهیز هنرستان های دولتی خریداری و در اختیار آنان قرار گرفته است.

نقی سیاهکالی مرادی گفت: مقام معظم رهبری همچنین از معلمان خواستند تا با دانش آموزان رفتار پدر گونه داشته باشند و رابطه آنها با دانش آموزان رابطه پدر و فرزندی باشد ما هم از مدیران محترم درخواست می کنیم تا در مدارس معلمان عزیز تاکید داشته باشند که با رویکرد تربیتی و تاکید بر عفاف و حجاب این رابطه را بیش از پیش در دستور کار خود قرار دهند.

وی در ادامه افزود:امام خامنه‌ای از کوچک نگاری آموزش و پرورش و نگاه به آن به عنوان دستگاه مصرفی انتقاد کرد و از این خطا به عنوان یک خطای راهبردی نام برد.

مدیرکل آموزش و پرورش در بخش دوم سخنان خود به ارائه نکاتی درباره آموزش و پرورش استان پرداخت.

سکاندار تعلیم و تربیت استان گفت: در سال تحصیلی جاری دشمن به صورت هدفمند نظام تعلیم و تربیت را نشانه گرفته بود که در برابر این اقدام خصمانه دشمن، اداره کل آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی راه اندازی قرارگاه جهاد تبیین را در دستور کار خود قرارداد و عملیاتی نمود.

وی با اشاره به نزدیکی ثبت نام دانش آموزان تاکید کرد: امسال رویکرد اداره کل آموزش و پرورش استان در این مقوله رویکرد تربیتی خواهد بود. بنابراین مدیران مدارس ضمن احترام و تکریم اولیای دانش آموزان سعی در حل مشکلات آنان داشته باشنداولیای عزیز نیز برای کمک به خود و فرزندان و همچنین دستگاه تعلیم و تربیت استان سعی کنند در نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: ثبت سفارش کتب درسی آغاز شده است و ضروری است اولیا هرچه سریعتر به صورت انفرادی یا جمعی توسط مدارس نسبت به ثبت سفارش کتب درسی فرزندان خود اقدام نمایند و این امر مهم را به روزهای پایانی موکول نکنند.

سیاهکالی مرادی ضمن تشکر از استاندار قزوین بابت دستور به دستگاه‌های امنیتی جهت همکاری برای برگزاری آزمون های خرداد ماه، قول داد امسال نیز مانند سالهای گذشته امتحانات در فضایی آرام برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد امسال در دو مرحله آزمون استخدامی معلمان را خواهیم داشت که یک مرحله آن انجام شده و زمان برگزاری مرحله بعدی نیز اعلام خواهد شد که در این آزمون ۴۰ درصد آزمون و ۶۰ درصد نمره مصاحبه تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار