رتبه نخست مسابقات احکام و معارف اسلامی منطقه ۱۳؛

مسابقات مذهبی از بعد معنوی برای دانش‌آموزان مفید و موثر است

تهران(پانا)- امیر مهدی ملک ثابت؛ مسابقات مذهبی را در هر زمینه‌ای برای دانش‌آموزان از بعد معنوی مفید و سودمند دانست و بر گسترش فضایی جهت ترغیب دانش‌آموزان در این مسابقات تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات مذهبی از بعد معنوی برای دانش‌آموزان مفید و موثر است

امیر مهدی ملک ثابت؛ رتبه نخست مسابقات احکام و معارف اسلامی منطقه ۱۳ در رابطه با چگونگی شرکت در این مسابقات بیان کرد: من همواره به شرکت در مسابقه و رقابت هایی در این ساختار علاقه دارم. از دوران ابتدایی هم در مسابقات مذهبی شرکت می کردم. شرکت در این مسابقات باعث ایجاد یک حس و حال خوب و مثبت برای من می شود البته رشته احکام از رشته هایی است که نیاز به تسلط کافی به محتوا دارد.

ملک ثابت؛ مسابقات احکام را از نظر بعد معنوی برای دانش آموزان مفید دانست و افزود: ما می توانیم از دو دیدگاه به این موضوع نگاه کنیم. نگاه اول از لحاظ بعد رقابتی است، رقابت و مسابقه را همه دوست دارند و هیچ شکی در این مسئله وجود ندارد اما دیدگاه بعدی که می توان به این موضوع داشت از نظر معنوی است. از نظر من این دیدگاه ارزش والاتری دارد چرا که بسیار می‌تواند باعث تقویت اعتماد نفس فرد، فراگیری احکام دینی خود و...‌ شود.

ملک ثابت درباره سطح مسابقات احکام عنوان کرد: رقابت رشته احکام واقعا هر ساله سنگین و نزدیک بوده است. امسال نیز جو مسابقات بسیار خوب بود و رقبا هم سرسخت بودند دقیقا مثل تمام مسابقات رقابت سخت بود ولی مهم ترین ویژگی این مسابقات رقابت در کنار یک فضای دوستانه است و اصلا هدف این مسابقه آموختن احکام دین به دانش آموزان است که به خوبی از آن استقبال می شود.

او در این باره ادامه داد: شرکت من در این مسابقه لحظه آخری بود اما به محض اینکه متوجه شدم امسال هم در این رقابت هستم، با مطالعه محتوا و تلاش فراوان و کمک خدا نتایج تلاش ها و زحماتم را گرفتم به هر حال بدست آوردن رتبه در هر مسابقه ای در هر سنی و هر رشته ای حس و حال خوبی دارد. من هم خیلی خوشحالم که بهترین مقام مسابقات را کسب کردم‌.

او در پایان اظهار کرد: به نظر من باید بهای بیشتری به مسابقاتی با این سبک و سیاق بدهند تا بچه ها ترغیب شوند و در مسابقات شرکت کنند توصیه ای که من به دوستان دارم این است که اعتماد به نفس بالا و مطالعه زیادی داشته باشند و قطعا با توکل به خداوند، اگر کاری به صلاح انسان باشد در آن موفق می شود. در آخر هم از مسئولان برگزاری مسابقات تشکر می کنم.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار