رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران:

سازمان ملی استاندارد ارتقای کیفیت خودرو را دنبال می‌کند

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت در سال جاری از خودروسازان خواستیم که کیفیت خودروهای خود را در شان مردم دنبال کنند و به تراز کیفیت برسند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملی استاندارد ارتقای کیفیت خودرو را دنبال می‌کند

سید محمود هاشمی روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران واحدهای تولیدی و کنترل کیفیت خراسان جنوبی به منظور تبیین سیاست‌های سازمان ملی استاندارد در سال جدید اظهار داشت: در زمینه کیفیت و ایمنی خودرو طی سال گذشته سازمان ورود جدی داشته و در این خصوص هزینه سنگین کرده چرا که همه آزمون‌های ۸۵ گانه انجام نمی‌شد.

وی گفت: کم‌فروشی یکی از مباحث مهم و جدی است که سازمان ملی استاندارد دنبال می‌کند چرا که علاوه بر مسایل شرعی، آورده زیادی برای تولید کننده دارد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ادامه داد: مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص ورود پیدا کرده و حد رواداری وزن محصولات را حذف کرد.

وی از تولیدکنندگان خواست نسبت به کم‌فروشی محصولات خود حساس باشند زیرا طبق قانون برخوردهای لازم صورت می‌گیرد از طرفی اثرات منفی در زندگی تولیدکنندگان دارد.

هاشمی با اشاره به تولید برخی محصولات تقلبی در استان‌ها گفت: گاهی پایش‌های ادارات کل استاندارد از سطح بازار به نفع تولیدکننده است چرا که در این پایش‌ها محصولات تقلبی شناسایی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد و اندازه‌گیری خدمات به خصوص در محصولات پرمصرف در دستور کار جدی ما است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران افزود: در مورد قانون هوای پاک نیز سازمان ملی استاندارد ورود کرده و بیشترین فشار به سازمان از ناحیه همین موضوع است که در راستای استقرار هوای پاک به رسالت خود به خوبی عمل کند.

وی گفت: همچنین حد مجاز آلاینده‌ها به خصوص در محصولات کشاورزی به دلیل پرمصرف بودن آنها در دستور کار جدی است.

هاشمی اضافه کرد: صادرکنندگان اگر به دنبال این هستند که محصولات خود را صادر کنند باید محصولاتشان در کشور ثالث آزمون شود و یک سال است که مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تلاش دارد عضو هایتک شود تا نمونه‌هایی که در کشور آزمون می‌شود در سراسر دنیا اعتبار کیفی داشته باشد.

وی گفت: آذر امسال از سوی هایتک مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت و در صادرات هایتک محصولات تولیدکنندگان ما با گواهی بازرسی و کیفی داخلی و بدون نیاز آزمون در کشور ثالث به دنیا صادر خواهد شد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ادامه داد: این اعتبار بخشی بین المللی زمینه‌ساز گشایش در تولید و صادرات خواهد شد.

معاون سازمان ملی استاندارد و رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران امروز در راستای بازرسی طرح عیدانه این سازمان از فرودگاه و پایانه مسافری بیرجند هم بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد از ۲ سال پیش با هدف بازرسی هتل‌ها، زائرسراها، مهمانداری‌ها و پایانه‌ها همچنین مواد غذایی اجرا شده و این طرح به گونه‌ای احساس مسئولیت سازمان استاندارد نسبت به جامعه و مردم است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تاکید کرد که سازمان ملی استاندارد ورود جدی به حوزه خدمات داشته است و این روند ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار