ماجرای جابجایی 2600 اصله درخت در غرب تهران

تهران (پانا) - مدیر روابط عمومی شهردار منطقه پنج تهران اعلام کرد در پی آغاز مراحل اولیه و اجرایی عملیات احداث تقاطع‌های غیرهمسطح چهارگانه در این منطقه حدود ۲ هزار و ۶۰۰ اصله درخت جابجا می شود؟

کد مطلب: ۱۳۵۸۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای جابجایی 2600  اصله درخت در غرب تهران

بنا به اعلام شهرداری تهران، محمد باقر فرهند گفت: در راستای اجرای عملیات تقاطع‌های غیر همسطح چهارگانه در منطقه پنج، شهرداری باید الزامات قبل از اجرای پروژه‌ها را انجام بدهد و از این روی موضوعاتی مثل تحویل زمین موقت برای ایجاد کارگاه، رفع معارضین، اخذ نظرات دقیق کارشناسی، مشورت با نخبگان محلی، طراحی و مدل‌سازی‌های متعدد و بررسی سناریوهای فنی و تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از این عملیات شامل جابه‌جایی درختان در این تقاطع‌ها است که بدون اخذ رای ماده ۷ و اخذ نظرات کارشناسی و نظارت متخصصان امکان‌پذیر نبود و به همین منظور شهرداری منطقه ۵ با کنترل دقیق وضعیت درختان در محورهای اجرایی پروژه‌ها و برآوردهای لازم و اخذ مجوزهای ماده ۷ با همکاری متخصصین و رعایت اصول جابه‌جایی درختان، مدتی است این کار را آغاز کرده است.

فرهند تاکید کرد: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ اصله درخت در این عملیات‌ها جابجا و در این خصوص دقت فراوان صورت گرفته و درختان جابه‌جا شده در نزدیک‌ترین بوستان‌های اطراف محل‌های اجرای طرح‌ها مجدداً کاشته شده است و بقیه نیز کاشته می‌شود.

وی برخی گمانه زنی ها درباره قطع درختان را شایعات بی اساس دانست و از شهروندان خواست تا ضمن حفظ حساسیت به محیط زیست شهری، در اینگونه موارد به نظرات تخصصی مدیریت شهری اعتماد کنند.

این مدیر شهری خاطر نشان کرد: شهرداری منطقه پنج حافظ محیط زیست بوده و برنامه‌ریزی لازم برای نظارت نخبگان محلی و رسانه‌ها برای بازدیدهای میدانی صورت گرفته است.

به گفته وی، اجرای چهار تقاطع غیر همسطح شهید حکیم ـ بلوار تعاون، جنت‌آباد ـ شهید آبشناسان، شهید ستاری ـ شهید لشکری و شهید همت ـ شهید اشرفی اصفهانی به عنوان بزرگترین پروژه‌های عمرانی و ترافیکی غرب تهران بزودی توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران آغاز و با بهره برداری از آن، مشکلات جدی ترافیکی این منطقه که باعث نارضایتی شهروندان شده بود، برطرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار