اردوی زیارتی میهمان بهشت تولدی دوباره برای زائر اولی ها است

مشهد (پانا)- مسئول برگزاری دومین اردوی زیارت اولی های دختران گفت بنیاد فرهنگی رضوی با برگزاری اردوی زیارتی میهمان بهشت به دنبال تولدی دوباره برای زائرانی است که اولین بار به مرقد مطهر رضوی سفر می کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اردوی زیارتی میهمان بهشت تولدی دوباره برای زائر اولی ها است

​​​آتنا کاکری مسئول برگزاری اردوی زیارت اولی ها (میهمان بهشت۲) دختران، در آغاز و ضمن تشکر از بنیاد فرهنگی رضوی در جهت برگزاری این اردو گفت: این اردو هرساله در جهت زیارت مرقد مطهر رضوی توسط دانش آموزانی از مناطق محروم سرزمینمان برگزار می شود که تابحال توفیق زیارت این مرقد مطهر را نداشته اند و ما با میزبانی شایسته و برگزار برنامه هایی زیارتی و سیاحتی در این سفر ۹۰ساعته سعی به ثبت خاطره ای خوش و به یاد ماندنی برای آنها داریم.

او از هدف برگزاری این اردو گفت: هدف اصلی، قطعا زیارت برای نخستین بار از بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) است اما علاوه بر آن، ما اهدافی دیگر را نیز دنبال می کنیم. یکی از آن اهداف، ایجاد تولدی دوباره برای دختران و پسرانی است که تازه به سن تکلیف رسیده اند و با زیارت مرقد مطهر رضوی و درک این بارگاه ملکوتی آغازی نو را برای خود رقم خواهند زد.هدف دیگر، ایجاد روحیه جهادی و استقلال در بین نوجوانانی است که دیگر می بایست، استقلال را تجربه کنند و از رفتار و اخلاق کودکانه دور شوند و در واقع درکی درست از سنشان پیدا کنند.

کاکری ادامه داد: ما در این اردو رویکردی تمام ساحتی را دنبال می‌کنیم، و هم برنامه های زیارتی و همچنین برنامه های سیاحتی را در سین اردوی خود گنجانده ایم.

در برنامه های زیارتی هدف اصلی مشخص است و ما ۱مرتبه دانش آموزان زائر قبور شهدای گمنام و۴مرتبه نیز آنها را میهمان حرم حضرت رضا (ع) می کنیم که لحظه سال تحویل یکی از آن مراتب است.

اما در برنامه های سیاحتی، با به دنبال اهدافی چون آشنایی دانش آموزان با شهرنشینی و فرهنگ شهری هستیم و درکنار آن ایجاد خاطره ای شاد و جذاب از شهر مشهد در ذهن آنها، در این بخش کوه نوردی، رفتن به هلیوم پارک و همچنین انجام برنامه های علمی به مانند بازدید از آزمایشگاه مجهز دبیرستان معارف اسلامی امام رضا (ع) و استفاده از رصد خانه این مدرسه ازجمله موارد قابل ذکر است.

قابل ذکر است این اردوی زیارتی که توسط بنیاد فرهنگی رضوی برگزار شده است میزبان ۱۶۰دانش آموز زیارت اولی است که ۸۰ دختر و ۸۰پسر را در برمی‌گیرد.

خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار