رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

رویکرد ما تشخیص و مداخله به هنگام است

بابل (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران تاکید کرد رویکرد تشخیص و مداخله به‌هنگام است و اگر مشکل یک دانش‌‌آموز شناسایی شود، می‌توان مداخله به‌هنگام انجام داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد ما تشخیص و مداخله به هنگام است

سید سروش ساداتی جمالی، در آیین گشایش پروژه خیرساز مرکز جامع سنجش و یادگیری طوبی مجیدایی، بیان کرد: مراکز اختلالات ویژه یادگیری ارتقا یافته و عنوان مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی نام گرفتند که اختلالات یادگیری، مشکلات هیجانی و رفتاری، مشاوره خانواده و سنجش بدو ورود و انواع سنجش‌ها برای هوش در این مراکز انجام می‌شود و شناسنامه رشدی و تربیتی برای دانش‌آموزان خواهیم داشت.

ساداتی جمالی اضافه کرد: در حوزه توانبخشی تفاهم خوبی با سازمان بهزیستی داشتیم تا دانش‌آموزان استثنایی ۵۹ خدمت را با ۷۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه شایستگی‌های حرکتی نیز از امسال در قالب سنجش سلامت، آزموده می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی و تربیتی داریم که امر سنجش را انجام می‌دهند که این پایگاه‌ها ثابت خواهند بود و از سال آینده به صورت روتین از اول مهرماه سنجش سلامت در این مراکز انجام خواهد شد.

ساداتی گفت: قبلاً خانواده‌ها در جریان نتایج سنجش قرار نمی‌گرفتند و اگر مشکلی بود اطلاع داده می‌شد اما در این سامانه برای خانواده‌ها دسترسی به پروفایل دانش‌‌آموزی ایجاد شده است؛ همچنین یک نظرسنجی در سامانه گذاشته می‌شود تا بتوانیم مشکلات و پیشنهادات را بررسی کرده و سامانه را اصلاح کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تاکید کرد: رویکرد ما تشخیص و مداخله به هنگام است و اگر مشکل یک دانش‌‌آموز شناسایی شود، می‌توانیم مداخله به هنگام انجام دهیم، از سوی دیگر افزایش بهره‌وری داریم و مراکز ما به صورت چند جانبه فعالیت می‌کنند؛ در واقع کیفیت آموزش و تحصیل را دنبال می‌کنیم و سالانه جامع یکپارچه، هوشمند و چند سطحی داریم که خدمات توانبخشی و حمایتی در سامانه ثبت می‌شود و بخشی از پرونده الکترونیکی و تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار